Пътеводител в света на новия Golf


6
сеп.
2020

GOLF Е ФЕНОМЕН. Когато моделът е представен през 1974 г., никой не вярва, че може да повтори успеха на „костенурката“. Промяната е прекалено радикална: от задно към предно задвижване, от задно разположен към предно разположен двигател, от въздушно към водно охлаждане, от заоблен и миловиден към ръбест дизайн.
Въпреки това оттогава от Volkswagen са продали над 35 милиона екземпляра Golf. Само в Германия всяка година по пътищата се появяват повече екземпляри Golf (204 550 през 2019 г.) отколкото Hyundai и Kia са продали общо (199 116). Изминалата година обаче не беше особено добра за VW – първо бе съобщено за сериозни проблеми със софтуера при разработката, а след това Golf стартира по-късно, отколкото бе планирано. Както и с по-малко моторизации и линии на оборудване. След сериозни оплаквания във VW си взеха поука.
Междувременно се предлагат седем моторизации (за Германия), от малък 3-цилиндров мотор с 90 к.с. за под 40 000 лева (цената за България все още не е уточнена) до дизелов със 150 к.с. със серийна автоматична трансмисия с два съединителя за 50 356 лв. Прибавяме многобройни екстри, най-вече дигитални – ние разгледахме внимателно Golf и ще ви кажем кое оборудване е най-смисленото. Кое не си струва да изберете. И най-вече кой Golf на кого подхожда. Започваме с линиите на оборудване – всъщност те са само две на брой.

Базовата се нарича Life, като за момента тя се предлага с бензинов мотор 1.5 TSI със 130 к.с. (41 693 лв.) или със 150 к.с. за 42 000 лв. Има и „мек“ хибрид – 1.5 e-TSI DSG (46 807 лв.). 2.0 TDI дизелов със 115 к.с. струва 43 585 лв., а със 150 „коня“ – 50 356 лв. Звучи като много пари, но в действителност от VW са оборудвали Golf богато. Така серийното оборудване включва LED фарове, дигитален кокпит, безключова система за стартиране, аудиосистема и автоматична климатична инсталация. Това са добри новини – ако сте пестеливи, няма нужда да доплащате. Ако все пак желаете да притежавате някоя друга симпатична екстра, трябва да знаете, че можете да поръчате например стъклен плъзгащ се покрив (1823 лв.), матрични LED фарове (1644-3309 лв.), регулиращите се амортисьори DDC (1723 лв.) или страничните въздушни възглавници на задната седалка (894 лева) и някои асистенти за водача като система за предупреждение за мъртвата зона „Side Assist“ (1044 лв.). Допълнително в базовото оборудване получавате още сензори за паркиране отпред и отзад, 10-цветно амбиентно осветление, както и регулиращи се по височина комфортни седалки и 16-цолови алуминиеви джанти.

При базовото ниво можете да получите абсолютно всички версии на задвижването. Бензиновите двигатели без мекия хибрид, както и малкият дизелов двигател със 115 к.с. се предлагат само с 6-степенна механична скоростна кутия, а 1.5 e-TSI, както и големият дизелов мотор със 150 к.с. са серийно оборудвани с автоматичната трансмисия с два съединителя DSG. Нашата препоръка: ако не изминавате голям пробег, то бензиновият двигател със 130 к.с. ще ви е напълно достатъчен (от 41 693 лв.). Динамичните характеристики са съвсем прилични, а благодарение на максималния въртящ момент от 200 Нм при 1400 оборота никога няма да се чувствате недостатъчно добре моторизирани. Разходът на гориво пък остава в рамките на приличното, VW дава стойност от 4,7 литра на 100 километра. В ежедневието има 5 преди запетаята, стойности, постижими допреди няколко години само от дизелови мотори.

Напълно дигиталният кокпит е сериен

При дизеловия агрегат си струва да изберете варианта с по-голяма мощност, като със 150 к.с. и DSG ще усетите повей на лукс. На магистралата актуалният най-мощен (засега, докато се появи GTD) TDI мотор гарантира максимални 223 км/ч, като въпреки това харчи около 5 л/100 км, като хората от VW обещават 3,7. Тук обаче трябва да приготвите най-малко 50 356 лв. Изненадващо при бензиновите мотори: 3-цилиндровият със 110 к.с. (все още няма конкретна цена за България) и „големият“ 1.5 e-TSI със 150 к.с. и DSG имат една и съща стойност на разхода, като и при двете тя е 4,6 л/100 км. В ежедневието тази стойност би трябвало да е в полза на мекия хибрид.
Електрическата машина праща двигателя с вътрешно горене доста често в почивка (например при приближаване към светофара преди спиране), подпомага не само при потегляне, но и изглажда познатата ни слабост при потегляне при комбинацията TSI и DSG. Като цяло усещането е за по-голям работен обем. Апропо слабост при потегляне: от VW са измислили малък трик. Когато Golf отчете, че колата отпред потегля, двигателят стартира няколко милисекунди преди потегляне, още преди да сте вдигнали крака си от педала на спирачката.

Golf предлага едно от най-големите вътрешни пространства в своя клас

Стигаме и до високото ниво на оборудване Style (единственото над Life), като едва с него Golf изглежда толкова шик, колкото и в рекламите. То стартира от най-малко 44 303 лв., като за тази сума получавате 17-цолови алуминиеви джанти, тризонова автоматична климатична инсталация с филтър за алергени, шофьорска седалка с масаж, както и Travel Assist, сензор за дъжд и др. Много лукс, много пари. Така големият дизелов вариант ще ви струва минимум 52 696 лв., а с всички възможни екстри ще струва около 70 000 лева. За тези пари по времето на Golf I вероятно е можело да си купите S-клас… 

Още по темата