Първо сравнение на Audi R8 V10 Plus и Porsche 911 GT3 RS

2812
2015

Затегнете коланите за най-великата битка на пътя: топспортистът на Audi R8 среща свръх-Porsche GT3 RS. Битка, която ще надмине всички граници

ЗНАЕТЕ ЛИ, размяната на удари протече толкова бързо, че всъщност не успях да видя нищо. Цялото нещо продължи около минута и половина – единият е победен, а другият гледа близо до бордюра. Подробности? Да си призная, мога само да спекулирам. Какво би било, ако всички ние от AUTO BILD бяхме подобни калпави свидетели? Нямаше да има какво да разказваме, а вие никога нямаше да научите нещо за тази битка на пътя. Значи всичко стана така: беше миналият петък. Случи се преди обед, към 10 ч. Местопрестъплението – пистата Contidrom – място за тестове на производителя на гуми Continental, близо до Хановер. Участниците: два сърдити „типа“, шумни „момчета“, мускулести и съвсем млади. Двамата се „скараха“, вдигнаха шум, „сбиха“ се за короната и накрая… Но нека ви разкажем нещата едно по едно. Причината за караницата е в нас. Преди 2 месеца обявихме Porsche 911 GT3 RS за тартор на махалата. Над AMG, Nissan GT-R, както и цял отбор добре тренирани „момчета“. Разполагащият с 500 к.с. супер-911 даде най-доброто време на тестовата ни писта за спортни коли. Сега един нов модел се е устремил към върха – Audi R8 V10 Plus. 610 к.с., достатъчни за темпо 330. Във „вените“ му тече италианска кръв – внушителният, средно разположен V10 агрегат е от Lamborghini. Новото R8 е впрегнало целия си арсенал, за да спре Porsche.

Керамични дискове, за да спре 911 след 31,9 м от 100 км/ч  

Керамични дискове, за да спре 911 след 31,9 м от 100 км/ч

Променливото разпределение на мощността му помага да използва ефективно двойното си задвижване. За смяната на предавките отговаря адаптивна автоматична трансмисия с два съединителя, керамичните спирачни апарати обуздават превъзходно това 1600-килограмото возило, а карбоновата конструкция и финото балансиране на концепцията със средно разположен двигател поддържат болида в отлична форма. Porsche е с по-тежка задница, тъй като там е поместен 4-литровият му боксерен двигател. Машината е позиционирана в разширената каросерия на 911 Turbo, която има доста спойлери. Това обаче не е само грим. Крилата, спойлерите и някои други трикове помагат за умелото притискане на 911 към пътната настилка. Бихме могли да го кажем и по следния начин – колкото по-бързо навлиза GT3 RS в завоя, толкова повече автомобилът залепва за асфалта. Несъмнено трябва да се оставите на магията на този спектакъл на центробежните сили и да й се доверите. 911 блести със стряскащо висока скорост в завоите, а автомобилът реагира изключително прецизно на корекции в курса. за по-директната смяна на посоката на автомобила от Цуфенхаузен помагат и задните завиващи колела.

Porsche реагира първокласно при спиране, а центърът на натискане педала на спирачката е стабилен до милиметри. Развиващата над 8000 оборота машина вдига подобаващ шум. Когато водачът се нуждае от пределната точка на мощността, тя винаги е на разположение. С лекота, телепатично директно и работещ в прецизна хармония. Няма по-бърз и по-добър начин да отприщиш 500 к.с. Смесицата от брутален двигател, залепващо за пътя окачване и безмилостни спирачки осигурява върхово време за обиколка. Хронометърът показва 1:27,53. Ние се учудваме, а от Porsche могат да се радват – първо място във вечната ни ранглиста за най-добри обиколки. Audi пък иска да влезе точно в тази класация. 10-цилиндровият му двигател звучи дрезгаво и направо се пръска по шевовете от мощност. 2,9 секунди! До 100! Досега не сме имали такава кола! Изглежда, Porsche ще загуби спринта. В гонитбата за най-добри времена на обиколки ние изтръгваме и последната конска сила от автомобила – при R8 това не става безпроблемно. На границата Audi не балансира толкова убедително. Болидът със средно разположен двигател леко се залюлява при натискане докрай на педала на спирачката в завоя. Задницата става нервна, поддържането на курса – малко трудно. Всичко това определено не доставя удоволствие при темпо 200. Всяка смяна на динамичния център на тежестта прави по-тежкия с 200 кг автомобил нервен. Налага се водачът да компенсира приумиците на червената бегачка, да се бори с неясното средно положение на управлението, като има и затруднения при балансирането. Това коства доверие в автомобила. Освен това R8 леко недозавива – също отнема ненужно време.

Достатъчни за спирачен път от 32,6 м – керамични спирачни апарати в R8

Достатъчни за спирачен път от 32,6 м – керамични спирачни апарати в R8

Достатъчни за спирачен път от 32,6 м – керамични спирачни апарати в R8Накратко: Porsche ни демонстрира границите, а при Audi е точно обратното. Да добавим и че позицията на седене в Audi е по-висока, а пилотът – по-разкрачен. Въпреки това R8 разполага с 610 к.с. – над 100 повече в сравнение с Porsche. Спирачките му също захапват здраво и безмилостно. Значи все пак времето за обиколка не трябва да е по-лошо от това на Porsche. В случая това означава 2 секунди. По-бавно. С 1:29,92 R8 постига рекордно време, но финишира на трето място във вечната ни ранглиста за състезателни коли. Битката все пак печели Porsche. Едно нещо можем да кажем със сигурност: стана толкова бързо…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин