Първо сравнение на новия Seat Ibiza: Испания отново е световен шампион!

Със свеж дизайн и мускулеста визия новият Seat Ibiza се изправя срещу своите конкуренти. Неговата цел е короната в класа на малките автомобили

1508
2017

2. Kia Rio 1.0 T-GDI 120

Демонстрира зрялост:
Kia Rio

+ Пъргав във версията със 120 к.с., с превъзходни спирачки, много място и лесно управление.

– Стегнато окачване, най-висок разход на гориво в теста, евтино изглеждащи материали, неособено добро качество на лака.

ТОВА СЕ КАЗВА ПРОГРЕС! При последния ни сравнителен тест Rio финишира след Polo. Сега корейският малък автомобил изпревари германския световен шампион. Защо? Вече споменахме за щедрото предлагано място и за отличната логика на управление на кокпита. Както и за малко слабичкия 3-цилиндров мотор със 100 к.с. Тестваният от нас сега вариант със 120 к.с. е значително по-пъргав. Въпреки това при оценката на качествата Polo е пред Rio. От Kia бият сериозно VW при гаранцията: седем на пет години. Благодарение на солидната гаранция на Kia от Schwacke прогнозират по-висока стойност като употребяван автомобил за Rio. Kia обаче си има и някои слабости: големите неравности на пътя се предават чак до волана, пластмасите можеше да са малко по-висококачествени.

СТРАХОТНО УПРАВЛЕНИЕ

Логично управление на кокпита, много пространство на всички места. Пластмасата е малко евтина.

1. Seat Ibiza 1.0 ecoTSI

Само камуфлаж: блендите на ауспуха на спортното ниво FR

+ Отпред и отзад много място, висок комфорт, отлична управляемост, мощно задвижване, логично управление.

– Макар и с добра изработка, повърхностите са от твърда пластмаса и синтетично изглеждащи материали в интериора.

SEAT, OLÉ! Поздравления за победата – тя е абсолютно заслужена. Новата Ibiza е страхотен автомобил. Това се дължи на променените размери с по-голяма широчина и по-дълго междуосие. Предимствата за Ibiza вследствие на това са три. Първо: повече място във вътрешното пространство с голям диапазон на регулиране на седалките. Никой друг в теста не предлага повече място. Второ: пътното поведение, поддържането на правия курс и комфортът на возене. Опционалното само в FR адаптивно окачване Drive Select вози доста комфортно въпреки 18-цоловите джанти. В теста Ibiza е с най-доброто окачване от всички. Трето: с късите надвеси на динамичната си каросерия Ibiza изглежда доста атрактивно. Двигателят и трансмисията са идентични с тези на Polo, а в момента в този клас по-добри не се предлагат. Критика? По-меки повърхности в интериора ще получи чак следващото Polo – вероятно в скоро време ще имаме нов световен шампион…

МАЛКИЯТ Е НАИСТИНА ГОЛЯМ

Усещането при новата Ibiza е като за компактен модел, а не за малка кола. Тук никой не предлага повече място. Много функционален, срещу доплащане със 7-инчов тъчскрийн с два въртящи/натискащи се превключвателя. Добра изработка, но малко твърди пластмаси.

Извод

Най-добрата малка кола на света идва от Испания. Новата Ibiza няма равна на себе си, предлага място като компактен автомобил, управлява се по-уверено от бившия световен шампион Polo. Междувременно то е поостаряло, което личи най-вече при предлаганото място. Kia блести с най-добрите спирачки, с функционалната си каросерия и със седемгодишната си гаранция. Opel притежава страхотна управляемост, но разочарова при комфорта. Тук сърцата завладява Citroën: той глези пасажерите си с мека возия и комфорт. Превъзходно!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин