2017
СВЕТОВНИ ШАМПИОНИ ПО ФУТБОЛ – испанците са ставали досега само веднъж – през 2010 г. След това отново бе ред на германците. На терена на малките автомобили също доминираше „германец“: VW Polo. Seat Ibiza до този момент бе само испански шампион: произвежданият от 1984 г. малък автомобил е най-продаваният и най-изнасяният испански модел. 70 процента от произведените досега над 5 милиона автомобила се продават извън Испания. В Германия, базиран на VW Polo, Ibiza също се радва на успех. През юни 2017 г. премиера имаше петото поколение на Ibiza. Малкият модел на Seat е първият автомобил от концерна VW, който използва изцяло новоразработената платформа MQB-A0 (модулна платформа за модели с напречно разположен двигател). Именно върху нея ще е базирано и следващото Polo (виж стр. 30), което ще се появи на пазара в края на годината. Най-важните характеристики на MQB платформата са почти непроменената дължина, с 8,7 сантиметра по-широкото и с 9,5 сантиметра по-дълго междуосие. С подобни размери разполагащата само с пет врати Ibiza достига почти формата на компактния клас и е горещ претендент за титлата в нашето световно първенство за малки коли. В първия си сравнителен тест „испанецът“ се изправя срещу своя събрат по концерн от Германия Polo. Намиращият се непосредствено преди пенсиониране, произвеждан от 2009 г. Polo е все още върху старата платформа. Продаваната от февруари Kia Rio впечатлява с размерите и с надеждността си: моделът също е пораснал спрямо предшественика си и единствен предлага седем години гаранция. Opel Corsa залага на доказана рецепта: макар и Corsa E да е на пазара от началото на 2015 г., платформата му е още от Corsa D от 2006 г. Дали пък накрая изненадата няма да дойде от бодрия „французин“ Citroën C3 със свежа и спортна техника? Неконвенционалният C3 е на пазара също от началото на тази година. Даваме начален сигнал за битката при малките автомобили.
5. Citroën C3 Puretech 110
+ Добър комфорт на возене при спокойно шофиране, добро задвижване с отличен въртящ момент, различен характер.
– При динамично шофиране силно накланяне на каросерията, седалките са с недостатъчна странична опора, нечувствително управление, дълги ходове на трансмисията.
АКО CITROËN произвеждаше автомобили, които да печелят сравнителните тестове, то те щяха да бъдат други – както всички останали малки коли. За сметка на това новият C3 притежава смелост и собствен характер. Нашите поздравления, Citroën, че сте направили C3 точно такъв! Моделът притежава всички добродетели на марката: мек комфорт на возене, подобни на кресла седалки, изключителен дизайн – както отвън, така и отвътре. Можем да заявим, че няма по-комфортен малък автомобил. C3 преминава много меко през всяка неравност на пътя, разполагащият с много добър въртящ момент 3-цилиндров мотор придвижва C3 уверено напред и позволява неизискващо често превключване шофиране. И хубаво, че е така, защото трансмисията е само с 5 предавки и има дълги ходове и малко трудно превключване. Ако карате автомобила по-дълго време, то ще потънете в притежаващите недостатъчно добра опора седалки. Ако пък се движите по-бързо, трябва да не страдате от морска болест. Но не се притеснявайте – ESP реагира рано и решително. Въпреки това „французинът“ зае петото място: този C3 е наистина фамозен автомобил!
ОСВЕЖАВАЩО РАЗЛИЧЕН И ОТВЪТРЕ
С някои малки изключения C3 се управлява много лесно. Отзад моделът предлага най-малко място.