Първо серийно 3D табло – направено с участието на българи!


3
дек.
2019

На официална церемония компанията Visteon, глобален лидер в производството на инструментални панели, представи първия по рода си изцяло дигитален панел, изобразяващ холограмни обекти оборудващ новия PEUGEOT 208. Като част от уникалния за PEUGEOT i-Cockpit®, устройството представлява първият реален 3D инструментален панел в автомобил в масово производство.

Новият PEUGEOT 208, се отличава с енергичните линии на своя дизайн и се предлага в три варианта на енергиен източник – електрически, бензинов и дизелов. По-дълго, по-широко и по-ниско в сравнение с предходния PEUGEOT 208, това ново поколение разкрива отличителен силует, подсказващ спортен дух чрез своите изчистени, стегнати линии.

Електрозадвижваният вариант PEUGEOT e-208 предлага жизнено, стимулиращо изживяване при шофиране със своя 100 KW (136 к.с.) електрически мотор, развиващ 260 Нм въртящ момент.

Новият PEUGEOT 208 притежава пълна гама модерни бензинови (3-цилиндрови, 1,2-литрови двигатели PureTech 75, 100 и 130) и дизелов (4-цилиндров,1,5-литров двигател BlueHDi 102) двигател, съответстващи на стандартите €6.d. Уникално за сегмент B, PureTech 100 и 130 са налични с осемстепенна автоматична скоростна кутия EAT8.

Чрез Drive Assist новият PEUGEOT 208 проправя пътя за полуавтономно шофиране със своето най-ново и най-добро в сегмента поколение от системи в помощ на водача: адаптивен автопилот, система за паркиране Full Park Assist с функция Flank guard (системата автоматично управлява посоката, ускорението и спирачната система при заемане и освобождаване на паркомястото), автоматична спирачка за безопасност (отчита пешеходци и колоездачи денем и нощем от 5 км/ч до 140 км/ч и предупреждава при риск от сблъсък), активен асистент за придържане в лентата (включително спрямо банкетите) с корекция на курса при скорост от 65 км/ч и по-висока, следене за бдителността на водача, автоматично превключване на къси светлини, разпознаване на ограниченията за скорост и препоръки, система за разширено разпознаване на пътните знаци, активно следене на мъртвата зона и електрическа паркинг спирачка.

Купето оформя кокпит, който обгръща пътниците. Сериозно внимание е отделено на пропорциите и разположението на местата за съхранение на вещи. Освен отделенията във вратите и жабката, в автомобила присъстват 3 зони за съхранение (според версията) – между предните седалки, пред лоста за предавките и в централната конзола, която зона може да се използва за дискретно индукционно зареждане на смартфон. Вдъхновен от концептуалния автомобил PEUGEOT FRACTAL, новият PEUGEOT 208 се възползва от несравнимо ново поколение на PEUGEOT i-Cockpit®, неделима част от ДНК-то на PEUGEOT, с верни последователи от над 5 милиона водачи.

В партньорство с Groupe PSA, Visteon разработи новаторската концепция “3D Blade”, която чрез синхронизирани отражения създава усещането за 3D графика. Продуктът се състои от 10.25 инчов TFT LED екран с висока резолюция за задния план и 7 инчов TFT LED екран за  предния план, чиито изображения се проектират на полу-прозрачно огледало. Инструменталният панел създава 3D проекция с 15мм проблизително разстояние между предното и задното изображение. Цветовете и темите на 3D анимациите са конфигурируеми, стилните менюта се въртят в дълбочина, а различните по важност данни като скорост и предупреждения се разпределят по приоритет в дълбочина на изображението и с ефектни сенки.

Иван Михайлов, управител на Вистеон технологичен център София коментира: “Надежната работа на 3D панела на Вистеон се гарантира от две независими процесорни системи от последно поколение, DDR3 модули памет и над половин милион реда софтуерен код. Вградените хардуер, софтуер и механични компоненти са разработени според на най-строгите автомобилни стандарти за да позволят стабилно поведение при екстремни условия. Електрониката предоставя синхронизиран видео сигнал с висока резолюция на три изхода, 11 отделни захранващи блока за различните нива на използваните вътрешни напрежения и гигабитова серийна комуникация с останалите устройства в автомобила.”

Инструменталният 3D панел на PEUGEOT 208 е първият от наколкото варианта на Groupe PSA, които предстои да бъдат пуснати в производство през следващите години с различни размери на дисплеите. Споделяйки същата платформа като DS3 CROSSBACK, PEUGEOT 208 3D панелът със своите два TFT дисплея и странични индикатори предоставя графична информация с високо качество, защитена в сложен и калибриран механичен корпус. Това позволява постигането на реално усещане за дълбочина, без разсейване на водача. 3D технологията е налична в луксозните версии на PEUGEOT 208, докато базовата версия е с аналогов инструментален панел, разработен и произведен също от Вистеон.

Автомобилът бе представен на официална церемония в технологичния център на Вистеон в София на 3 декември. Мениджърите на фирмата посрещнаха представителите на София Франс Ауто, официален вносител на Peugeot в България, на Automotive Cluster Bulgaria и представители от българското правителство, след което всички страни взаимно изразиха удовлетворението си от съвместната работа за създаването и пускането на пазара на първия 3D  инструментален панел.

За Вистеон:

Вистеон е глобална технологична компания, която разработва и произвежда иновативна електроника за автомобилния интериор и решения за свързани коли за големите световни автомобилни производители. Фирмата е лидер с разнообразните си продукти като цифрови инструментални панели, дисплеи, инфо-развлекателни системи, хедъп дисплеи, телеметрия, както и собствените платформи: SmartCore™ – цялостна електроника за таблото и DriveCore™ – електроника за автономни автомобили. Вистеон също така предоставя технологии базирани на изкуствен интелект, киберсигурност, наблюдение на купето, вградена мултимедия и връзка с мобилни устройства. Централното управление на компанията се намира във Van Buren Township, Мичиган, САЩ. Със своите 10 000 служителя в 40 центъра и фабрики в 18 държави за 2018г. Вистеон генерира продажби за около 3 милиарда щатски долара. Научете повече на www.visteon.com.

Още по темата

Card image cap
Хардкор Ferrari 488 GTB

29
ное.
2016

Scuderia, Speciale или GTO? Все още нямаме идея как ще се казва хардкор версията на Ferrari 488 GTB. Тя ще бъде лансирана към края на 2017 г.

Card image cap

В последния брой:

Архив >