Тест » Първо кръгче с новия 4,6-метров електрически премиум SUV на Nissan

Първо кръгче с новия 4,6-метров електрически премиум SUV на Nissan

0310
2022

На следващите стотина реда ще срещнете само по веднъж думите Mercedes и BMW. В един текст, посветен на Nissan! Надяваме се да останете също така изненадани, както бяхме сюрпризирани и ние. Японската част от концерна Renault-Nissan ни покани на състезателната писта Circuito del Jarama, недалеч от испанската столица Мадрид, за да ни покаже най-новите постижения на високоволтовия си отдел: Juke като хибрид, баничарката Townstar с 3,3 кубика – място, достатъчно да поберете половината стока от кооперативния пазар, плюс 300 км изцяло електрически пробег, но и популярния Qashqai с електрическа подкрепа за повече мощ и по-малко жажда за гориво. Но за това по-нататък в броя.

Тук искаме да ви разкажем за Ariya, новото съкровище на Nissan с ударение върху латинската буква „i“. Трябва да я произнасяте дълго и продължително, докато „Ar“ и „ya“ кратко. Но за да не ви отегчаваме с японска фонетика, веднага сядаме зад волана и следваме пилотната кола по пистата. Още преди края на първата обиколка сме наясно, че ще напуснем купето едва когато буквално ни изхвърлят от него: този автомобил доставя такова огромно удоволствие! В него има толкова много интересни неща за откриване!

Дължина от 4,60 м, непрекъсната светлинна лента, отпред и отзад – визията си я бива

Сега първо да разсеем едно евентуално появило се съмнение, дори може би притеснение. Кросоувър! Този етикет навява асоциации с ограничено пространство над главите на втория ред заради снижаващия се назад покрив. И да, определено изглежда стилен този хепи енд. Затова потвърждаваме, че няма никаква опасност да се сдобиете с цицина, ако седите зад водача. По-скоро в багажника е малко по-тясно от очакваното: 468 литра. При VW ID.5 са 81 литра повече, но нека напомним, че тук тестваме прототип. Твърде вероятно за старта на продажбите на европейския пазар някои от параметрите да бъдат подобрени. Но още сега сме очаровани от високото качество и филигранното изпълнение на детайлите! Именно тук ще намесим двете споменати германски премиум марки. Издълженият, извит панорамен дигитален кокпит ни напомня спонтанно за Щутгарт, а бутоните, които всъщност съвсем не са такива, защото са елегантно вплетени в материалите (например на средната конзола), сме виждали преди в Мюнхен.

Тук те са с уникална подсветка и връщат нежно потвърждаване на командата към пръстите. В Ariya буквално се наелектризирахме! В добавка ще споменем и електрически движещата се напред и назад конзола между седалките на първия ред и дебелите, меки стелки като в Bentley: Хей, Nissan, с тези суперизненади няма как да се сърдим, че цели дванадесет години след изобретяване на феноменалния Leaf в електрическо отношение бяхте по-скоро сдържани. Но нека не забравяме, че от 2010 г. бяха продадени 577 000 бройки от компактната електричка.

Ще успее ли сега Ariya да повтори тази невероятна история на успеха? Тестовият ни автомобил е със стандартно оборудване, ще рече 218 к.с., предно задвижване, акумулаторна батерия с 63 кВтч и 403 км пробег според WLTP. От лятото на 2022 г. Nissan ще предложи и ъпгрейдната версия с до 394 к.с., задвижване на четирите колела и най-вече по-голяма батерия с 87 кВтч, която ще гарантира пробег от над 500 км.

XXL екран отпред, бутоните са елегантно вплетени в материала, подобно на BMW iX

Но да се върнем на пистата. Удоволствието от шофирането е неподправено: нисък център на тежестта, воланът дава достатъчно добра обратна връзка, в спортен режим колата буквално се изстрелва като ракета, така че дори не ти идва наум, че в момента ускоряват 1984 кг плюс собственото тегло на водача. Единственият момент, в който усещаме известно ограничение, е при излизане от завои и подаване на рязка газ. В подобни ситуации гумите за момент губят достатъчно сцепление, докато електрониката поеме ситуацията в свои ръце. Разбира се, това е съвсем нормално при автомобил с предно задвижване.

И какво струва цялото това удоволствие? От Nissan още не говорят за пари, но колегите от AUTO BILD в Нидерландия споделят, че там Ariya вече може да се поръча на цена от 92 687 лева. Да, все пак този Nissan определено е премиум!

ИЗВОД

Ariya е чудесна изненада! След дълго чакане скоро ще може да се радваме и в България на великолепен нов SUV кросоувър от Nissan. С качествена и фина изработка, хитроумни детайли и до 500 км изцяло електрически пробег!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин