Първото AMG на ток – с до 761 конски сили и 1020 Нм


10
сеп.
2021

С новия EQS 53 4MATIC+ Mercedes-AMG се впуска в изцяло електрическото бъдеще. Първият модел на AMG на ток се базира на архитектурата за луксозни автомобили на Mercedes-EQ. Премиум лимузината с мощност до 560 кВт е нова разработка и усъвършенствана със спортните гени на AMG дивизията от Афалтербах. Тя впечатлява със специфичните за марката технологии: от екстериорния и иинтериорния дизайн до емоционалното звучене на автомобила.

В основата на новия Mercedes-AMG EQS 53 е неговата концепция за задвижване, ориентирана към висока динамика с помощта на два електромотора. Мощният електрически задвижващ механизъм с по един мотор на предния и задния мост осигурява напълно гъвкаво задвижване на четирите колела, което носи спортно удоволствие на водачите при всякакви условия на шофиране. Базовата версия постига максимална системна мощност от 484 kW (658 к.с.) и максимален въртящ момент от 950 Нм. 

С пакета AMG DYNAMIC PLUS, който се предлага като опция, максималната мощност може да се увеличи до 560 kW (761 к.с.) в режим RACE START с функция за подсилване. Тогава максималният въртящ момент на двигателя е до 1020 Нм. В този случай EQS 53 ускорява от 0-100 км/ч за 3,4 секунди при батерия със заряд минимум 80%. В основната версия AMG EQS 53 ускорява от 0-100 км/ч за 3,8 секунди (при минимум 80% заряд на батерията). Електрическият пробег е до 580 км (по WLTP).

В разработването на мощната 400-волтова литиево-йонна батерия са приложени най-новите технологии. Използваемият енергиен капацитет е 107,8 kWh. Интересна техническа характеристика е специфичното за AMG окабеляване, което е адаптирано за високата мощност на автомобила. Системата за управление на батерията също е конфигурирана конкретно за AMG модела. В режимите на шофиране Sport и Sport+ фокусът е върху динамиката, а в режим Comfort – върху оптималния пробег.

Друго предимство на новото поколение батерии е значително по-краткото време за зареждане. Както при EQS, батерията може да се зарежда с до 200 kW на станции за бързо зареждане. В този случай пробег от още 300 километра може да бъде „допълнен“ само за 15 минути. Благодарение на интегрирания заряден модул автомобилът се зарежда у дома или на обществени зарядни станции с до 22 kW променлив ток. Батериите са със сертификат за дълъг експлоатационен живот, валиден за срок от десет години или до 250 000 километра.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин