Първи тест: Skoda Octavia Combi RS с дизел и изнервяща DSG


9
юли
2021

Чехите окомплектоваха гамата на двигателите на своя всестранен талант. Skoda Octavia RS TDI комбинира място и мощ. Време е за първа проверка.

Не, днес кабелът за зареждане ще остане студен. По изключение няма да е електромобил. Днес става дума за добрия стар двигател със самовъзпламеняване – несправедливо заклейменият дизел в Skoda Octavia RS Combi. 2,0-литров 4-цилиндров, 200 к.с., 400 Нм максимален въртящ момент, двойно задвижване и цена от най-малко  43 000 евро (за Германия). Нашият тестови автомобил в цвят Race-син металик струва още няколко стотачки. И за да сме точни: 104 000 лв. (за Германия) за компактния спортист от Млада Болеслав.

Octavia RS Combi е приятен  спътник в ежедневието

За тези пари получавате почти всяка екстра, която ще направи пътуването ви на дълги разстояния доста приятно. Електрически седалки, електрически заден капак, шикозни 19-цолови джанти, голям брой асистиращи системи за водача и разбира се цялостен пакет от грижи от Skoda. Принципно почти не съществува нещо, което Skoda Octavia да не може. Комбито предлага максимална вместимост на багажника от 1700 литра. Качването, предлаганото място на двата реда – всичко е фамозно. Както междувременно при много продукти от концерна VW неприятно впечатление ни направи инфотейнмънт системата. Структурата на менютата и управлението на кокпита биха могли да бъдат наречени максимум адекватни.

Skoda все пак успяват да монтират механични бутони и превключватели, така че управлението да не завърши в пълна катастрофа. По отношение на качеството на използваните материали и изработката чехите биха могли да се гордеят.

Малко мудната DSG разваля удоволствието от шофирането

Нека се насочим към задвижването. Octavia RS се предлага алтернативно и като бензинов вариант, както и като Plug-in хибрид. И двата са с 245 к.с., като при RS iV това е системната мощност. Ние обаче тестваме дизеловата версия с 200 к.с. Агрегатът не е нов – той се използва доста в концерна. Максималният му въртящ момент е 400 Нм помага на Octavia за бързо придвижване: след 6,8 секунди достигате темпо 100 км/ч, а максималната скорост е 238 км/ч. Жалко, че автоматичната трансмисия DSG демонстрира типичната си слабост при потегляне. При натискане на педала към ламарината RS не бърза, а едва след 2000 оборота.

Тук създателите трябва да променят нещо. По-симпатична би била и механична 6-степенна скоростна кутия. Иначе автомобилът блести с комфорт при пътуване на дълги разстояния и приличен разход на гориво, като дори при бързо каране той остава в рамките на поносимото. Един съвет накрая: режимът на движение „Individual“ дава възможност за деактивиране на саунд-генератора. Което е силно препоръчиелно. Изкуственият звук е малко изнервящ – щеше да е по-добре, ако беше по-тих.

ИЗВОД: Идеален спътник за всякакви пътувания с достатъчно мощност във всяка една ситуация. Механичната скоростна кутия би била чудесно допълнение към иначе убедителната DSG. Оценка от теста на AUTO BILD: 2

Технически данни

Skoda Octavia Combi RS TDI 4×4 

4-цил. турбодвигател, отпр. напр. • работен обем: 1968 cм³ • мощност: 147 кВт. (200 к.с.) при 3600 об/мин • макс. въртящ момент: 400 Нм при 1750 об/мин • двойно задвижване, 7-степ. DSG трансмисия • Д/Ш/В: 4702/1829/1458 мм • собствено тегло: 1614 кг • обем на багажника: 640-1700 л • 0-100 км/ч: 6,8 сек • максимална скорост: 238 км/ч • разход на гориво: • 5,0 л/100 км (дизел) • CO2: 133 г/км • цена от 43 010 евро (за Германия).

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин