2023
Ако ви се кара хубав автомобил и търсите нова професионална реализация, спокойно можете да стане търговски представител в Германия. Защото хората с тази професия най-често шофират служебен VW Passat.
Компанията от Волфсбург лансира първото поколение на модела през 1973 г., а най-вече комбито бързо се превръща в любимец на семействата и търговските представители.
Сега, след 50 години и осем поколения, VW се готви да пусне на пазара Passat номер девет – но само във версия Variant. Световната премиера ще бъде в началото на септември 2023 г., а производството на модела ще започне през 2024 г., но не в Емден (Германия), а в Братислава (Словакия), където моделът ще бъде произвеждан на същата поточната линия с идентичната като техника Skoda Superb. AUTO BILD получи ексклузивната възможност да тества един от прототипите на новия Passat!
Дори камуфлажното фолио не може да попречи на първото ни впечатление от модела. Леле, бая дълъг е! Той се простира на 4,92 метра, с 15 сантиметра повече от актуалния Passat. Цели 15 сантиметра! Междуосието е увеличено с пет, а обемът на багажника е вдигнат от 650 на 690 литра, т.е. плюс 40. Passat вече е в друга лига.
Във VW са си написали домашното
Но там ли е мястото му? Още след първия ни досег с автомобила можем уверено да заявим: да! Хората от VW сякаш са записали в таблица всичките ни критики от последните три години – например прекалено голямото количество твърда пластмаса, посредствената мултимедия, сложното управление. Всичко това сега е подобрено – във Волфсбург са си написали домашното!
Качеството на използваните в прототипа материали е много добро. Всичко, до което се докосвате, е меко, таблото и панелите на вратите са обработени с двоен шев, огромният тъчскрийн в центъра на таблото (до 15 инча!) вече не е обграден от евтина пластмаса като при първите ID модели или Golf. Всичко изглежда толкова качествено, колкото са искали дизайнерите, но явно сега счетоводителите не са имали думата.
Подобрена структура на менютата в инфотейнмънт системата на Passat
„Седнахме и обобщихме какво трябва да може един VW“, казва новият директор по разработките Кай Грюниц (46). Една от ключовите точки е била управлението в кокпита. „Всички функции, от които се нуждаем често, трябва да бъдат на първо ниво.“ Целта е била да не се налага потребителят да се рови из подменютата, а да намери това, което търси, веднага с натискането само на един бутон.
Ето защо на огромния тъчскрийн те поставят на преден план управлението на климатика, вентилатора, отоплението на седалките и дефинираните от водача функции, поставят осветление на плъзгача за силата на звука и отново интегрират физически бутони във волана. Естествено, всичко това досега не беше чак толкова лошо.
Просто вече е много по-добро. Натискаме бутона на централната конзола и палим двигателя. Нашият тестови автомобил е с познатия 2-литров дизел, ще има също и бензинов TFSI, a Plug-in хибридите трябва да изминават над 100 километра само на ток, защото батерията вече ще бъде с капацитет 18,5 кВтч, а не 13, както беше досега.
При шофиране Passat прави впечатление на по-компактен, отколкото е
Нашият дизел е със 150 к.с., но това сега не е особено важно, защото днес вниманието ни е насочено към окачването. Подобно на актуалния Golf, и новият Passat е базиран на модифицираната платформа MQB evo. Както при Golf GTI, и тук VW поставя т.нар. Vehicle Dynamics Manager, който комбинира електромеханичните системи на окачването.
Затова смело натискаме газта в тестовия център на VW в Ера-Лесиен (федерална провинция Долна Саксония, Германия), прелитаме между конусите със 70 км/ч, почти толкова бързо през трасе за симулирано избягване на препятствие – но сме убедени, че Passat може и още!
Продължете на следващата страница