Първи тест на Q6 e-tron quattro и SQ6 e-tron

0207
2024

С Q6 e-tron запълва нишата Audi между Q4 e-tron и по-големия Q8 e-tron.

Сигурно се досещате, че човек няма нужда от 517 к.с. на SQ6 e-tron за всекидневна употреба, като цяло достатъчни са 387 к.с. в Q6 e-tron quattro. Разбира се, ако държите непременно да ускорявате от място за 4,3 вместо за 5,9 секунди и с активиран Launch Control да вдигате 230 км/ч вместо 210, няма как да пренебрегнете SQ6 e-tron.

Иначе новоразработената предна ос е една и съща за всички Q6 e-tron и прави 2,4-тонната машина изненадващо пъргава. Дори при пълно натоварване, Audi обещава разпределение на въртящия момент, насочено към задната част, благодарение на различните електромотори. Всъщност фината настройка на разпределението на мощността позволява само за кратко поднасяне на задницата при напълно деактивирана ESP, но никога не предизвиква прекалено поднасяне.

Дори при още по-мощния SQ6 e-tron, поднасянето никога не се превръща в проблем за водача. Хубавото е, че нито в единия, нито в другия електромобил човек не се чувства командван от електронните системи, а винаги има чувството, че напълно контролира нещата.

Разбира се, променливото разпределение на мощността към колелата в комбинация с различните гуми и новите селективни амортисьори също гарантират, че Q6 e-tron ще стои стабилно на пътя при по-висока скорост при завиване. Никога не се усеща прекалено твърд или твърде спортен. И тук казаното важи както за Q6 e-tron, така и за значително по-стегнатия SQ6 e-tron. Интересното е, че взаимодействието амортисьор-пружина поддържа електрическия SUV балансиран толкова добре, че човек може да си помисли, че има система за стабилизиране при накланяне, но това дори не се предлага за този  премиум модел.

Отлична дозираност на спирачките

Няколко думи за спирачките: те наистина захапват здраво, когато е необходимо, но могат лесно да се дозират и осигуряват в идеалния случай рекуперация до 220 кВт. С режим В можете да се движите с един педал до пълно спиране.

ИЗВОД

Холгер Прайс: Сътрудничеството с Porsche си е заслужавало за Q6 e-tron. Голяма част от това, което базираната в Цуфенхаузен компания е вложила в новия Macan, вече може да се намери и в Audi, като прави модела от Инголщадт много мощен и най-вече един пъргав SUV от среден клас.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин