Тест » Първи тест на Porsche 911 GT3 RS

Първи тест на Porsche 911 GT3 RS

0610
2022

Досега нито един RS не е бил толкова шлифован и близо до автомобилния спорт. AUTO BILD тества Porsche 911 GT3 RS на пистата!
Типично за Англия: понеделник, 9 ч., Силвърстоун. Вали, небето е оловно-сиво и е надвиснало на пистата от Гран При. Имаме среща с новото 911 GT3 RS. Точно тук, защото на британската писта за Формула 1 могат най-добре да бъде усетено налягането на притискане. Моля? Звучи като автомобилен спорт. Да, автомобилът не е нищо друго, освен чист автомобилен спорт.
Ние често пишем за състезателни автомобили с разрешение за движение по нормални пътища. Никога досега това определение не е подхождало на някой по-добре, както е при RS!
GT3 RS е по-мощен и по-тежък
Най-същественото за автомобила: 525 к.с., 1450 килограма, малко по-мощен в сравнение с предшественика (520 к.с./1430 кг), но също и по-тежък.
Високи разходи за бързи времена на обиколки
По-голямата мощност не е била тема, както и хибридното задвижване (все още). При теглото няма какво толкова да се направи – новото поколение на 911 е още по-голямо и по-тежко. Така, че от Porsche е можело да подобрят аеродинамиката, окачването и техниката. Но тук не става дума за спринт и максимална скорост, а за времена на обиколки.
Импозантна задница за максимален пърформънс
Впечатление прави най-вече чудовищното задно крило. Първият спойлер на 911, който е по-висок от покрива на модела. Той е направен от карбон и може да се регулира до 34 градуса.
И каква е ползата от него? При темпо 200 911 е притискан към асфалта с 400 килограма, а при 285 км/ч – с невероятните 860 килограма.
Качваме се, регулираме седалката и стартираме двигателя. Завъртаме превключвателя на волана на „Track“ и старт. За съжаление днес нямаме време за тест на останалите настройки (твърдост на амортисьорите, блокаж на диференциала, тракшън контрол). Днес сме тук, за да усетим налягането на притискане към асфалта.
Управляемостта осигурява върховна радост
Още на първите завои по лицето ви се изписва широка усмивка. Каква уникална управляемост, невероятна стабилност на пътя, която се справя без да се впечатлява с напречното ускорение. Боксерният двигател звучи уникално и се развърта до 9000 оборота.
Автоматичната трансмисия с два съединителя превключва прецизно и светкавично, а шасито демонстрира магическо сцепление, уникално завиване и спиране.

ИЗВОД
Гидо Науман
Може би мнозина си мислят, че такива машини са за лудите глави. Ние също го мислим – но в положителния смисъл. Благодаря, Porsche, че винаги сте толкова „луди“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин