Първи тест на Nio ET7: започва много добре!

1110
2022

Nio ще пусне на европейския пазар електрически седан за  69.900 евро. Включително с места за смяна на батериите. Тествахме ET7.

Писали сме доста за Nio, основаната през 2014 китайска марка за електромобили, която скоро ще пусне първия си седан от висок клас  ET7 в Германия.

Удивявахме се на изчистения дизайн, на системата за смяна на батериите ( изтощената се сменя за 5 минути с напълно заредена), разговаряхме и с Nomi, дигиталния асистент. Но досега определено не бяхме тествали модела.

Сега AUTO BILD седна зад волана на „китаеца”. Първото впечатление: доста добро и подредено!

Големият дисплей в средата е заимстван от Nio от… Tesla. За разлика от при Model 3 зад волана има комбиниран уред, включително и скоростомер.

В спортния режим на ET7 нещата стават сериозни

Значи, избираме степен на движение и потегляме – но къде е скоростният лост? Nio умело са го интегрирали в централната конзола, като малък въртящ се превключвател. Изглежда добре и не заема много място. Издърпвате назад, включвате на и потегляте. Семпло и удобно.

Двата електромотора – един на предната, един на задната ос – предоставят 650 к.с., но в комфортен режим Nio демонстрира добри маниери и разгръща равномерно своята мощност. Съвсем по различен начин изглеждат нещата в спортен режим. На дисплея за режимите на движение Nio показва как се скъсява времето за спринта в различните режими. За 3,9 секунди ET7 достига темпо 100 в най-бързия случай, като притиска пасажерите здраво към седалките.

Nomi иска да е нещо повече от система за гласови команди

Като цяло трябва да кажем: нещата с Nio започват добре. Окачването и управлението изглеждат балансирани, спирачките спират добре – тук на капака спокойно можеше да стои логото на някоя премиум-марка.  Е, тогава цената щеше да е доста по-висока от 69.900 евро.

Типично китайска е Nomi: полусфера с дисплей върху арматурното табло, която иска да бъде много повече от система за гласови команди. Асистент, който ти намига, танцува в такт с музиката, отговаря на въпроси и прави селфита – както и разучава поведението на водача.

Know me (Запознай се с мен), от там идва името. Nomi скоро ще научи, кой подкаст обичаме да слушаме сутрин на път за работа. Все още не го знае и не разбира всичко, което искаме от нея – нашият прототип говореше смесица между английски и мандарин. Nomi обаче все още разполага с време, за да се научи…

Технически данни и цена: Nio ET7

• електромотор, отпред и отзад
• капацитет на батерията 100 кВтч.
• макс. мощност 480 кВт. (653 к.с.)
• макс. въртящ момент 850 Нм
• двойно задвижване
• Д/Ш/В 5105/1987/1509 мм
• собствено тегло 2379 кг
• обем на багажника 370 л
• 0–100 км/ч за 3,8 сек
• макс. скорост 200 км/ч
• разход (WLTP) 17,2 кВтч./100 км
• цена от 69.900 евро

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин