Първи тест на Mercedes A-клас W177


18
апр.
2018

 

Тествахме компактния модел на швабите: новият А-клас е по-зрял и по-тих!

АКТУАЛНИЯТ A-КЛАС не улеснява купувачите. Твърдо окачване, непрактичен багажника, тясно вътрешно пространство, остаряла мултимедийна система. Въпреки това моделът е успешен – над милион автомобила (заедно с техническите му братя B-клас, CLA и GLA) произвежда годишно Mercedes. Тъй като обаче a) конкуренцията не спи и б) дигитализирането на автомобила напредва с много бързи темпове, от Mercedes оптимизират модела. Най-вече на външен вид. Актуалният A-клас има толкова линии и извивки, че те могат да стигнат за три автомобила. Поколение номер четири на модела е с по-изчистен дизайн, но въпреки това не е загубил спортната си линия. По отношение на размерите няма много промени, единствено междуосието на малкия Benz е пораснало с три сантиметра. По този начин е парирана една от най-големите критики: без значение, дали отпред или отзад, в новия A-клас ще седите удобно. Същевременно вместимостта на багажника е увеличена с 29 на 370 литра, а благодарение на задните светлини от две части, отворът на багажника е с 20 сантиметра по-широк. Във вътрешното пространство откриваме изцяло нов кокпит – с два монитора вместо с класическите уреди.  Срещу доплащане техният диагонал е 26 см. Управлението чрез гласови команди (засега го няма дори и в S-клас) мутира в иконом на борда, отваря шибедаха, напътства ви към ресторанта и регулира отоплението. От Mercedes са положили доста усилия по отношение на комфорта: по-малко шумове, по-меко окачване и изцяло нови двигатели.

С топбензиновия вариант A 250 разполагате с 224 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Автоматичната трансмисия с два съединителя позволява плавно потегляне и превключва седемте предавки доста бързо. Единствено в ръчния режим електрониката се замисля за момент. Окачването на компактния модел от Щутгарт оставя впечатление за много добра балансираност. В комфортен режим неравностите на пътя биват умело поглъщани, но въпреки това автомобилът остава достатъчно стегнат за междуградски пътища. Когато преминете в спортен режим, настройката на окачването става по-твърда, така че можете да вземате завоите с още по-висока скорост и с по-голяма увереност.  Ако водачът даде малко повече газ, трансмисията превключва една степен надолу в комфортен режим и две в спортен. Двигателят ускорява доста прилично от 1600 оборота, а максималният въртящ момент е на разположение при 1800 об/мин. Кое ни направи най-силно впечатление след теста на новия A-клас: автомобилът е изключително тих! Шумоизолацията е значително подобрена в сравнение с предшественика. Новият А-клас е оборудван с най-новите асистиращи системи, сред тях са Distronic с асистент за запазване на пътната лента и разпознаване на пътни знаци. Системите ни са познати от S- и E-клас, а сега се предлагат опционално и в компактния клас.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >