Първи тест на Hyundai с горивна клетка


13
сеп.
2018

600 километра пробег – и от ауспуха излиза водна пара. Бъдещето принадлежи на автомобили като Hyundai Nexo.

Този корейски SUV със задвижване с горивна клетка струва най-малко 140 000 лв. – макар, че започваме с критиката, смятаме да ви обясним, защо тази кола е уникална. И защо бъдещето е нейно. Както и защо я харесваме.

Уникална ли – ще попитате? нали има и Toyota Mirai, и Honda Clarity – те са също със задвижване с водород. Да, така е, но и двата автомобила играят в друга лига по отношение на външния си вид. Те веднага правят впечатление с външния си вид – той умишлено е странен и футуристичен. За разлика от модела на Hyundai, който е с аеродинамична форма и би могъл да бъде задвижван и от класически двигател с вътрешно горене. Въпреки, че все пак Nexo притежава някои интересни детайли – LED-дневните светлини са свързани в ивица, дръжките на вратите се прибират в каросерията, а страничните огледала принципно са излишни, тъй като на дисплея отпред се изобразява ставащото зад автомобила.

С Nexo корейците са направили един много добър автомобил. Той започва от чудесния кокпит: светла изкуствена кожа, меки пластмаси, метални апликации – Nexo прави впечатление на по-скъп, отколкото е в действителност.

Корейският SUV е доста убедителен автомобил. Моделът ни се понрави и в класическите дисциплини – с директното си управление и пъргавото пътно поведение. Nexo предлага място за петима пасажера и вместимост на багажника от 500 литра. Освен това може да се движи почти сам по магистралата. Настройвате скоростта и Hyundai управлява, ускорява и спира сам.

184 к.с. системна мощност са съвсем прилични. За спринта от 0 до 100 км/ч са необходими 8,8 секунди, а максималният въртящ момент на Nexo е 395 нютонметра.

Като цяло Nexo е напълно пригоден за всекидневието и не се различава по нищо от автомобил с двигател с вътрешно горене. Пробегът почти не намалява при движение с висока скорост по магистралата. От реалните 525 след изминати 300 километра с висока скорост, ни оставаха още 140 километра.

И разбираш, защо европейските производители завиждат на този автомобил. Корейците просто са имали смелостта да го произведат. Технологията е налице – както в Азия, така и в Европа. Но вместо да се чудят, от Hyundai са го направили. Е, да, съгласни сме: на доста висока цена.

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин