Новата Astra GSe генерира 225 конски сили от бензинов и електрически мотор, но разполага и с амортисьори, които правят перфектния шпагат между комфорт и спортно поведение
Какво e по-добро от eдин двигател? Два двигателя! Ето защо Opel комбинира бензинов и електрически мотор в новата Astra. Дотук нищо ново, но сега моделът с емблема на светкавица вече не генерира системна мощност „само“ 180 к.с., а цели 225. Забавната за шофиране машина носи името Astra GSe, което идва от Grand Sport Electric.
Но преди да ви разкрием впечатленията си от карането, нека споделим въодушевлението си от дизайна. Джантите вече са ни познати от рестомода на ток Manta GSe ElektroMOD. Opel им е дал името Monza, а при Astra GSe те са 18-цолови с дебели 225 мм гуми.

По-богато серийно оборудване за Astra GSe
И като стана дума за Monza, нека си припомним историята на това наименование. Още през 1968 г. имаше Commodore GSE, 15 години по-късно мощната Monza получи трибуквеното означение – но със значението Grand Sport injection. А отсега нататък абревиатурата ще означава всичко, което се задвижва (в някаква степен) електрически и винаги е с най-високо ниво на оборудване.
A при Astra това означава спортни седалки с тапицерия от алкантара и много добра странична и раменна опора, както и сертификат AGR (одобрени за здрав гръб). Освен това клиентите могат да разчитат на отопление на волана и седалките, двузонов автоматичен климатик, паркинг сензори отпред и отзад, 360-градусова камера и всички електронни асистенти, които Opel изобщо предлага. И разбира се – навигация от TomTom с Live-услуги и гласов контрол, който не искаше да ни се подчинява в началото.

Astra GSe обаче спечели сърцата ни след изминаване само на първите няколко метра – защото пътното й поведение е брилянтно и сякаш е влюбена в завоите, точно както и ние.
За разлика от други модели в този клас, Astra не разполага с адаптивно окачване, FSD-амортисьори трябва да осигурят прецизна управляемост и достъчно добър комфорт. Абревиатурата FSD означава Frequency Selective Damping – и е технология на Koni.
Амортисьорите могат да бъдат и спортни, и комфортни
GSe винаги е с 1 сантиметър по-ниска, а Opel използва ноу-хау от тунинг компанията за окачването: казано по-просто, амортисьорите се адаптират в зависимост от честотата на движение нагоре и надолу, при спортно шофиране окачването работи в по-нисък честотен диапазон, т.е. става по-твърдо и по-стегнато.

При комфортен стил на каране се случва точно обратното. Но какво усещане дава автомобилът в действителност? Системата определено работи! Astra GSe може да се кара динамично в завоите, предлага директно и прецизно усещане за контрол и е много стабилна. Ако спрете да настъпвате здраво газта, Opel-ът „омеква“ и успешно филтрира и късите, и дългите неравности.
Както при всички Plug-in модели, и тук важи принципът: колкото по-заредена е батерията, толкова по-забавно е: 1,6-литровият бензинов агрегат със 180 к.с. и електромоторът със 110 к.с. работят в тандем, което осигурява системна мощност от 225 к.с. и в най-добрия случай – максимален въртящ момент 360 Нм. Ако батерията е изтощена, двигателят с вътрешно горене отговаря на резките команди с педала на газта с напрегнат рев – тогава средният разход от 1,2 литра на 100 км по WLTP се превръща в утопия.

Базова цена 90 000 лв. (за Германия), но кратък списък с екстри
А цената? 90 000 лв. (за Германия), което е стряскащо, но поне няма как да се вдигне много, защото всичко е серийно – единствените екстри, които могат да бъдат поръчани, са head-up дисплеят (1600 лв.) и матричните светлини (2600 лв.). Но ако го зареждате прилежно, ще можете да карате поне в града изцяло на ток – електрическият пробег е 64 км по WLTP, а зареждането отнема два часа. И след това можете да се забавлявате максимално в завоите.