СЪЩОТО СЪДЪРЖАНИЕ, ново име. Възможно е да функционира, но не е задължително. Когато от 1993 г. до 2000 г. Prince се наричаше TAFKAP, почти никой не го слушаше. Вероятно причината бе в странното име – в превод съкращението от шестте букви означаваше „Познатият преди като Prince творец“. Mercedes при всички случаи възнамеряват да се справят по-добре с тази задача. И демонстрират фин усет още при името. M-клас става – аналогично на GLA, GLC и в бъдеще GLS – GLE. Тоест всъдеход от сегмента на E-клас. Наистина звучи логично. Предлага ли „новият” SUV нещо повече от правилното име?

Поглед отзад: задницата прави впечатление с уравновесен дизайн. Спирачният път – малко над 36 м от 100 до 0, е идеално постижение
GLE СЪЩО КАКТО И ПРЕДШЕСТВЕНИКА СИ ML СИ ОСТАВА ВНУШИТЕЛЕН SUV, въпреки че техническата база не е променяна и в документите на автомобила все още присъства моделното обозначение W 166, свързаната с промяната на името фина шлифовка се е отразила добре на модела. Както и преди предлаганото място си остава щедро, отпред и отзад пътници с висок ръст седят много удобно. Единствено предните седалки можеха да имат малко по-голяма опора за бедрата. И въпреки че кокпитът е много модерен с големия си и контрастен, централно разположен дисплей, скоростния лост зад волана и с финия контролер на средната конзола, очаквахме превключвателите за климатика да бъдат разположени малко по-високо. Затова пък нямаме никакви претенции относно транспортния талант на GLE. Ако ще пътувате пет човека, то с оглед на багажника с вместимост 690 л и полезния товар от 698 кг спокойно можете да планирате по един голям сак багаж на човек. Ако пък ще пътувате само двама души за уикенда, то при максимална дължина на товарния отсек от 1,74 метра можете да си спестите наемането на хотелска стая или да натоварите велосипедите си в товарното пространство от 2010 литра. Изнервящ е само сложният механизъм на сгъване на седалките – първо сгъвате повърхността за сядане, а след това и задните облегалки. Ако 2 кубика багаж не са ви достатъчни, можете да използвате и прикачения товар от 3,5 тона.

Модерно работно място: голям монитор в средата, но превключвателите за климатика са разположени твърде ниско
ДОКАЗАН ДИЗЕЛОВ МОТОР С НОВА 9-СТЕПЕННА АВТОМАТИЧНА ТРАНСМИСИЯ – под капака на 350 d работи познатият ни V6-дизелов агрегат с 258 к.с. Той ръмжи малко при студен старт, но след няколко километра 3-литровият двигател поема командването уверено и вече сдържано. След 7,4 секунди GLE достига темпо 100 км/ч, при което внушителният Daimler прави впечатление на добре трениран. Той се впива в асфалта с всичките си четири колела и изглежда доста пъргав. С девет вместо досегашните седем степени автоматичната трансмисия винаги намира подходящата предавка. Рядко предавателната кутия на Mercedes изглежда нерешителна и в режим на движение по инерция превключва на по-ниска предавка с леко придърпване.

Размерите на GLE почти не се различават от тези на ML
ДОСТА ПАРИ. GLE 350 d се предлага винаги с автоматична трансмисия и двойно задвижване, но цената му стартира от 121 633 лева – с което е на нивото на съвсем новото Audi Q7 3.0 TDI. Все пак Benz-ът, който в тестовото си оборудване струва дори 142 000 лв,. не отстъпва по нищо на модела от Инголщат. А разходът е в рамките на поносимото – 8,8 л/100 км. Четиригодишната гаранция е добра, а GLE трябва да минава през сервиза всяка година (алтернативно на всеки 20 000 км). В Щутгарт трябва да имат повече доверие в собствената марка.
GLE – SUV-ЪТ НА MERCEDES СТАВА ПО-ЗРЯЛ
СЛЕД ПРЕИМЕНУВАНЕТО НА ML в GLE моделът не се е превърнал в нов автомобил. Но определено в по-добър. При оформлението на кокпита и най-вече при свързаността обновлението се усеща най-много. Техническата база остава почти непроменена, но двигателят и окачването не бяха лоши и при предшественика, а тук определено са спечелили от фината настройка. Недостатък остава единствено високата цена.