Първи тест на Fisker Ocean One: Ще хване ли вълната?

1004
2024

Нов производител, изцяло нов автомобил: Fisker Ocean One е електрически SUV с 564 к.с., 113-киловатчасова батерия и интересен дизайн. AUTO BILD го тества.

Хенрик Фискер е датски дизайнер, който е автор на много красиви автомобили: BMW Z8, Aston Martin DB9 и V8 Vantage. След края на кариерата си като дизайнер, Фискер основава през 2016 г. фирмата Fisker Inc.

Fisker Ocean бе представен през 2021 г., а сега идва в Европа. Ocean е електрически SUV с дължина от 4,78 метра и широчина от 1,98 метра.  Автомобилът е съвместна разработка с австрийците от Magna и се произвежда в Грац.

Ocean One е с различен дизайн

Моделът блести с подчертано различен дизайн – доста внушителен. Отвътре Ocean е обзаведен с много веган и рециклирани материали. Пред водача има дисплей с най-важната информация, а в средата – огромен, 17,1-инчов дисплей.

Графиката и меню-структурата са окей, макар и навигацията да реагираше с известно забавяне. Засега не се поддържат Apple CarPlay и Android Auto.

Предлаганото място отпред и отзад е просторно, а отзад наклонът на облегалките се регулира електрически. Отпред обаче седалките предлагат малко недостатъчна странична опора, а повърхността за сядане е малко къса.

564 к.с. ускоряват подобаващо

Fisker Ocean One е задвижван от по един електромотор на всяка ос, като системната му мощност е 564 к.с. За спринта от 0 до 100 км/ч Fisker обещава 3,7 секунди, а максималното темпо е 206 км/ч.

Ocean ускорява действително впечатляващо, но не се усеща като с 400 к.с.

Батерията позволява изминаване на 707 километра

Системата не реагира съвсем чувствително, понякога с малко забавяне и от време на време с придърпване. Рекуперацията може да се настройва в три степени – от меню. Няма обаче режим One-Pedal до пълно спиране. Затова пък окачването е добро, Ocean предлага доста приличен комфорт. Управлението работи леко, бихме искали обаче по-вече обратна връзка.

Батерията в Ocean One е с нето капацитет от 106,5 кВтч., като по WLTP Fisker дават пробег от 707 километра. Зареждането става с 11 кВт. с променлив ток и със 180 кВт. на станция за бързо зареждане.

В момента Ocean се доставя без система за гласови команди,темпомат и Torque Vectoring – до средата на годината обаче тези екстри ще са на разположение посредством Over-the-Air-ъпдейти.

Ценовата листа започва от 87 500 лв.

Ще има три варианта на модела: Sport с предно задвижване, 282 к.с. и 73-киловатчасова батерия на цена от 87 500 лв. Ultra с двойно задвижване , 549 к.с. и 113-киловатчасова батерия от 117 500 лв.. А също и Extreme с двойно задвижване, 564 к.с. и 113-киловатчасова батерия на цена от 126 500 лв. Именно на последната версия е базирана представената тук One за 139 500 лв. Fisker се продава онлайн и при определени търговци.

ИЗВОД

Дирк Бранке

Fisker Ocean е един симпатичен модел: фин дизайн, много място, красиви детайли, голяма батерия, шест години гаранция. Липсва обаче фина настройка: при мултимедията, при електрическата система. Необходими са бързи Over-the-Air-ъпдейти. Оценка от теста на AUTO BILD: 4+

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин