2025
Q6 всъщност трябваше да обогати средния клас на SUV-овете, но дължината му е почти 4,80 метра. Макар и да е икономичен модел, автомобилът спринтира за 4,3 секунди до темпо 100, а пробегът му е 657 километра (по WLTP). Освен това не на последно място и заради близостта по концерн с Porsche Macan автомобилът обича завоите, въпреки, че като e-tron S тежи до 2,4 тона.
Задвижването на новото Audi Q6 e-tron Sportback разполага с 380 кВт. от два електромотора, 850 нютонметра максимален въртящ момент, нова предна ос и по-широка задна следа.
Тестовият автомобил (Q6 e-tron performance с 225 кВт. номинална мощност, задно задвижване и капацитет на батерията от 100 кВтч.) отговаря неочаквано бързо на командите на волана и скрива голямото тегло в завоите. Със своите 20-цолови джанти Q6 уверено поглъща неравностите на пътя. За целта му помагат адаптивните амортисьори в комбинация с регулиращото въздушно окачване.
Първи тест на Q6 e-tron quattro и SQ6 e-tron
Както и при всички Q6, при e-tron quattro също е монтирана новата предна ос, благодарение на която 2,4-тонният автомобил става изключително пъргав. Новото управление също предава към водача значително подобрена информация за състоянието на пътя.
Инженерите са направили ориентирано към задната ос разпределение на тежестта на моделите със задвижване на четирите колела. Дори при пълно натоварване, Audi обещава ориентирано към задната ос разпределение на въртящия момент. В действителност обаче фината настройка на разпределението на мощността позволява само кратковременно изместване на задницата, дори при напълно деактивирана ESP, но никога не ѝ разрешава да поднася.
Дори и при още по-потентния SQ6 e-tron залюляването на задницата никога не се превръща в проблем за водача. Принципно той винаги има усещането, че контролира ситуацията.
Q6 e-tron quattro стои здраво на пътя. Никога не се усеща прекалено твърд. Същото важи и за значително по-стегнато возещия SQ6 e-tron. Интересното е, че взаимодействието между амортисьорите и пружините поддържа електрическия SUV толкова добре балансиран, че човек може да предполага за наличието на стабилизиране на накланянето, което обаче не е част от оборудването на премиум електрическия автомобил.
Отличен контрол на спирачките
Няколко думи за спирачките: те наистина захапват здраво, когато е необходимо, но могат да се дозират отлично с много кратък ход на педала и в идеалния случай осигуряват рекуперация до 220 кВт.
Извод
Холгер Прайс
Сътрудничеството с Porsche бе от полза за Q6 e-tron. Голяма част от това, което компанията от Цуфенхаузен е вложила в новия Macan, сега може да се намери и в Audi, което го прави много мощен и преди всичко пъргав електрически SUV от среден клас.

