2018
Abt Sportsline вдигна мощността на V6-битурбо мотора на RS 5: сега в RS5-R 2,9-литровият TFSI двигател разполага с 530 к.с. Тествахме модела!
Coupé в малка серия: Abt Sportsline се зае с Audi RS 5 и пипна нещата както по отношение на визията, така и на мощността. Благодарение на Abt Power S-Kit 2,9-литровият битурбо агрегат разполага с 80 к.с.: 530 к.с. AUTO BILD ще ви информира, как се управлява лимитираното на 50 екземпляра спортно Сoupé.
RS 5-R пише на новата джанта, показана като прототип RS4-R от Abt на автосалона в Женева. 21-цоловата джанта изглежда страхотно с карбоновия си пръстен на RS 5. Недостатъкът: трябва да внимавате при движение в града със струващия 23 500 лв. комплект джанти. Най-вече с височината на бордюрите. Ние обаче вече сме в автомобила и даваме внимателно газ – 2,9-литровият битурбо мотор не пести въртящ момент и се придвижва и се устремява вихрено към максималната си мощност. 690 нютонметра и отлично сцепление на гумите с размер 295. На теория след 3,6 секунди са достигнати 100 км/ч – при 280 км/ч е максимумът. Ние изобщо не се съмняваме в това. Битурбомоторът на RS5-R прави впечатление на изключително мощен, макар и в сравнение с M3 CS да му липсва подобно на експлозия разгръщане на мощността.
Подобно е и положението със саунда. Крайните ауспухови гърнета на Abt с четири 102-милиметрови бленди осигуряват сонорен звук, изразяващ се в глух тътен във вътрешното пространство – по-як от серийния. Това е добре, но Abt RS 5-R си остава сравнително сдържан в акустично отношение. Като цяло саундът изостава с оглед на предлаганата мощност. С новите регулиращи се пружини на Abt RS5-R остави много добро впечатление по време на теста ни в изпълнения с много завои Алгой. Окачването е стегнато, но не и много твърдо.
Отвътре Abt са се увековечили: както седалките, така и праговете сигнализират на пасажерите преди качване, че това Audi е нещо специално. Лимитираната бройка от 50 екземпляра е онагледена от плакет на арматурното табло и лоста на трансмисията, който е и с карбонова част. Обозначение Abt има и на бутона за стартиране. За да не разваля серийната радиаторна решетка общата картина, за Singleframe също има карбоново покритие. Добре интегрирана в задната броня Abt с дифузьор е и ауспуховата уредба с четири крайни тръби. Над тях се разположен карбоновият спойлер на капака.