Първи тест на прототипа на Kia Ceed

Официалната премиера на новия Kia Ceed ще бъде на автомобилния салон в Женева. AUTO BILD вече тества прототипа!


14
февр.
2018

От Kia разбраха, че начинът на изписване „cee’d“ е малко сложен. Затова компактният корейски модел вече ще се изписва без апостроф – Ceed. Именно с него преди десет години започна успеха на Kia в Европа – това бе първият корейско автомобил, разработен в Европа за Европа. Ако зависи от Kia, то третото поколение на Ceed ще се превърне в най-предпочитания модел на Kia. Новото поколение на  Ceed ще има четири варианта на каросерията – освен версия с пет врати, комби и Shooting Brake според слуховете ще има и собствен SUV-вариант. Премиерата на компактния модел ще бъде в Женева.

Следващото поколение на Ceed е по-ниско (минус 2,3 см) и по-широко (плюс 2 см), като дължината е запазена (4,31 метра) – също както и междуосието (2,65 м). Лека промяна има в надвесите на каросерията (отпред минус 2 см, отзад – плюс 2 см). Редуцирането на височината е компенсирано с по-ниска позиция на седене. Предлаганото място на задната седалка е добро, като вместимостта на багажника е увеличена с 15 на 395 литра. Само след няколко километра ще усетите, че по-ниската позиция на седене е по-удобна. Освен това кокпитът на Ceed е ориентиран към водача. Интериорът е с добро качество и ергономичност, а в зависимост от оборудването диагоналът на монитора е с пет, седем или осем инча. Новост в Ceed са климатизираните предни седалки, подгряването на предното стъкло и безжичното зареждане на смартфони.

Kia Ceed е първият модел на новата платформа K2, която е по-здрава и по-лека, което редуцира теглото на Ceed с 25 килограма. Управлението е по-прецизно и по-директно от това на предшественика. Гамата на двигателите започва от 1-литровия 3-цилиндров мотор със 120 к.с. Над него е новият 1,4-литров T-GDI, който заменя досегашния 1,6-литров агрегат. Дизеловите двигатели са 1,6-литров CRDi, който ще се предлага със 115 или 136 к.с., като разходът му е между 3,4 и 4 литра. Двата дизелови мотора и 1,4-литровият T-GDI могат да се комбинират със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя.

По време на първите тестове с маскирания прототип 3-цилиндровия мотор със 120 к.с. ни направи добро впечатление. Шефът на отдела за разработка Алберт Бирман (преди в BMW M GmbH) се е постарал успешно да направи третото поколение на Ceed по-спортно и по-динамично, като това не е за сметка на комфорта. Дори и по лоши пътни настилки прототипът на Ceed возеше съвсем прилично, като в добре изолираното вътрешно пространство не влизаха никакви шумове. С малкия 1-литров мотор със 172 Нм максимален въртящ момент (при 4000 оборота) ще се придвижвате бързо и пъргаво, като единствено при движение по магистралата ще ви се наложи да превключвате по-често, което естествено ще вдигне посочения от производителя разход на гориво от 4,4 литра. Новото поколение на Ceed няма да се предлага с двойно задвижване и електронно регулиране на амортисьорите.

Още по темата

Card image cap
Така разбихме един автомобил с 5 звезди

26
авг.
2016

Предупредителен краштест: когато един автомобил се удари в дърво със позволената по междуградските пътища скорост, нормите за сигурност вече нямат значение

Card image cap
Първо сравнение на новото Volvo XC60: атака от север

25
сеп.
2017

Изцяло новата вълна при Volvo достигна и до бестселъра: как се представя популярният SUV в сравнение с Q5 и GLC?

Card image cap
BMW 520i срещу Mercedes E 200: малък мотор, голямо удоволствие!

14
февр.
2018

BMW 520i срещу Mercedes E 200: в теста на AUTO BILD един срещу друг се изправят базовите бензинови варианти на моделите. Според нас са напълно достатъчни

Card image cap

В последния брой:

Архив >