AUTO BILD България / Първи тест на новото Jimny: като миниатюрна G-класа!

Първи тест на новото Jimny: като миниатюрна G-класа!


28
авг.
2018

Новото Suzuki Jimny изглежда като „мини G-класа“ със своите кръгли фарове и изпъкнала радиаторна решетка. До момента от Suzuki са продали над 2,85 млн. Jimny в цял свят още от лансирането на модела, който има много фенове заради достъпната си цена и способностите си за движение извън пътя. И в бъдеще машината ще бъде предлагана единствено във версия с две врати. При старта на продажбите клиентите ще могат да избират между едно- и двуцветна каросерия.

Пуританите ще се радват на Jimny, защото то не следва наложилата се SUV-мода, а остава истински модел за офроуд с носеща рама. Изцяло новото Jimny е оборудвано с AllGrip Pro система за задвижване на четирите колела, която наследява и усъвършенства половинвековните традиции на японците в разработката на 4WD автомобили.

Под капака на новото Jimny работи място нов 1,5-литров бензинов двигател с максимална мощност 102 к.с (75 кВт) при 6000 оборота в минута и 130 Нм въртящ момент. Клиентите могат да избират между 5-степенна ръчна трансмисия или 4-степенна автоматична.

Интериорът също е с класическо оформление, но е получил голям дисплей за инфотейнмънт системата, разположен максимално високо на таблото. Разбира се, използваните материали материали изглеждат твърди – дори на снимката, а работата със скоростния лост ще бъде лесна дори и когато сте с ръкавици. Отвътре правят впечатление класическите големи кръгли показателни уреди, както и големите бутони. В оборудването на новото поколение влизат темпомат, климатик и асистент за аварийно спиране.

С тегло едва 1165 кг и къси надвеси на каросерията при офроуд шофиране Jimny ще стигне доста по-далеч от много големи SUV-ове с широки гуми. Когато придвижването стане по-трудно, шофьорът мести лоста в центъра на купето в позиция 4L, активира понижаващите предавки и продължава. Именно в тези способности е чарът на малкото Suzuki. Това е офроуд машина от старата школа – и не се притеснява да го демонстрира и във всекидневието. Качваш се и сядаш високо, това е прекрасно. А малко автомобили в наши дни предлагат толкова добрa видимост. За да стартирате мотора, завъртате контактен ключ, а не натискате стартов бутон. Задвижващият агрегат вибрира сериозно и не обича високите обороти. Нашето Jimny е едва на 35 км – и затова предпочитаме да го жалим. Бордовият компютър отчита разход 8,5 л/100 км. Петте предавки се сортират не особено прецизно с големия скоростен лост. Не очаквайте от окачването да върши чудеса по отношение на комфорта.

Високата каросерия, тясната следа и по-меките пружини резултират в сериозно наклоняване на каросерията в завой, докато високите гуми Dueler се борят за сцепление. Да, Jimny определено не е сред онези модели, които „послушно“ следват зададената траектория. Не се учудваме при това кормилно управление. Просто модерните SUV-ове ни поразглезиха. Спиране, завиване, разход като в нормален лек автомобил? Не ги очаквайте от Jimny.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин