Първи тест на новото базово Ferrari

То се нарича Portofino и е различно от своя предшественик. AUTO BILD вече го тества!


10
мар.
2018

California (T) бе голям успех за Ferrari: 70 процента нови клиенти избраха модела с 2+2-места, който бе първото Ferrari с твърд, сгъваем покрив (RHT- Retractable Hard Top). Редом с FF/GTC4 Lusso California е моделът на Ferrari, който клиентите използват за всекидневието. След девет години производство сега на пазара е наследникът с името Portofino. Причината за промяната в името: от една страна името трябва да е италианско (Портофино е благородно рибарско селище на италианската Ривиера), а от друга трябва да бъде показано, че става дума за изцяло нов, различен автомобил. Пазарният старт на Ferrari Portofino е планиран за април/май.

Какво е новото? Почти всичко е модифицирано, оптимизирано или новоконструирано. Portofino е по-лек от своя предшественик с 80 кг, а  3,9-литровият му битурбо V8 агрегат с мощност 600 к.с. и максимален въртящ момент 760 Нм. Освен това моделът е с усъвършенствана аеродинамика и предлага повече място отзад. Portofino е по-фин и по-стилен на външен вид. Задницата и задните светлини са нови – със затворен покрив F164 изглежда като Coupe: страничната му линия е по-хармонична в сравнение с тази на предходния модел. Седалките са нови и по-леки – ядрото им е от магнезий – нова е и инфотейнмънт системата с централно разположен монитор и двоен TFT-монитор на арматурното табло. За първи път има и дисплей за пътника до водача – той ни е познат от GTC4 Lusso или 820 Superfast.

Стартирането става чрез червен бутон на волана, който включва и настройката на режимите Comfort, Sport и ESC off. Вместо да се събуди с див V8-красяк, Portofino е сдържано при стартиране. Причината е новоразработената ауспухова уредба на Ferrari. Умишлено е търсен по-тих звук, който да разгърне цялата си мощ в спортен режим. Акордът на битурбо V8-мотора е най-як при развъртане до 7500 оборота.  При натискане на педала на газта V8 двигателят ускорява безмилостно, но максималният въртящ момент се предоставя на степени при ниските предавки. Ferrari нарича това управление „Variable Boost Management“– максималният въртящ момент е изцяло на разположение едва във високите предавки.7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя работи подобаващо бързо – можете да я управлявате и чрез лостчетата на волана.

По време на първия тест в Южна Италия върху мокри пътища се наложи да натискаме малко по-внимателно педала на газта. При ускоряване на излизане от завои системата показва силната си страна с отличното сцепление. Ново е и електрическото сервоуправление, което работи много прецизно, но и щеше да е малко по-добре, ако бе една идея по-информативно върху мокра настилка. То обаче напомня повече на управлението на 488, отколкото на твърде лекото на F12 и след кратко време за свикване се усеща като доста приятно. Колкото по-високо става темпото в завои, толкова повече се втвърдява управлението. Пружините на окачването са по-стегнати, което се отразява положително на стабилността на автомобила. В комфортен режим на движение Portofino вози балансирано, но в спортен режим пасажерите усещат неравностите на пътя по-осезаемо.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин