Първи тест на новия електрически кросоувър на Kia EV6

0209
2021

AUTO BILD тества цял ден прототипа на Kia EV6 и на следващата сутрин не искаше да връща електрическия кросоувър.

Няма какво да крием – когато човек наближи 50-те, почивката през работно време му се отразява доста добре. Едно кратко следобедно полягане, придружено с дрямка, е най-доброто решение в тази възраст. Станция за бързо зареждане на Ionity в задната част на бензиностанцията на паркинга на магистралата. Натискаш бутона на шофьорската седалка, облегалката се връща автоматично назад и вече си се излегнал. Разбира се нямаш време за спане – батерията е заредена и трябва да тръгваш.

Тестваме прототипа на новата Kia EV6 в продължение на 24 часа и вече отново сме на път, тъй като благодарение на 800-волтова техника този „кореец” зарежда с бързината на Porsche Taycan; Kia твърди: за 18 минути от 10 до 80 процента.  При нас не зареждаше с 239 кВт. – това става само, когато батерията е изтощена. Ние започнахме да зареждаме с остатък 39 процента и след 20 минути продължихме с 85 процента. В някои други модели щяхме да подремнем за още 20 минути. Всъщност не е лесно да изтощиш батерията; хората от Kia действително са изминали 528 километра, преди да изтощят батерията. Kia EV6 се предлага с два пакета батерии  по-малкият е с 58 кВтч. и 170 к.с., а по-големият – със 74,4 кВтч. , двойно задвижване и 584 к.с. – и спринтира до темпо 100 за 3,5 секунди. Тук определено трябва да внимавате да не предизвикате втора среща със закуската.

Автомобилът с регистрационен номер F-EV 68 E е дълъг 4,70 метра, задницата му е а ла Сoupé с необичайна светлинна ивица.

Отвътре има щедро място на втория ред и монитор с два дисплея. Нашият EV6 е оборудван с двойно задвижване – един електромотор на предната и един на задната ос, най-голямата батерия и 325 к.с. системна мощност.  В Австрия цената му е 115 000 лв.. А всъщност споменахме ли, че в миналото Kia продаваше скучни автомобили на изгодни цени, а след това доста прилични със седемгодишна гаранция и изненадващо добра техника и спиращ дъха дизайн.

Задвижването и настройката на окачването доставят удоволствие от шофирането

Иначе автомобилът доставя удоволствие. Натискаш педала на газта, а 2-тонният кросоувър се усеща лек като наполовината.  Ускорението до темпо 100 км/ч става за 5,2 секунди. Окачване, управление, всичко се усеща толкова стегнато, точно дозирано и със страхотна настройка, така че си казваме: тук си личи почерка на човека от BMW! Продължаваме да шофиране към залеза, през нощта полицаите в Касел ще ни направят забележка, че пред музея „Fridericianum“ не се паркира, дори и само за две минути – за една снимка.

Технически данни

Kia EV6 AWD 77,4 кВтч. 

мотор: два електромотора • мощност: 74 кВт. (100 к.с.) отпред, 165 кВт. (225 к.с.) отзад; общо 239 кВт. (325 к.с.) • макс. въртящ момент: 605 Нм • двойно задвижване/автоматична трансмисия • Д/Ш/В: 4695/1890/1550 мм • собствено тегло: 2015 кг • обем на багажника: 520-1300 л • 0-100 км/ч: 5,2 сек • Vmax: 185 км/ч • разход: 17,2 кВтч./100 км • пробег: 506 км • CO2: 0 г/км • цена в Германия: около 116 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин