Първи стъпки зад волана с рали състезател

0107
2019

Шампион по автомобилизъм с шампионски титли по рали и планинско изкачване решава да стане авто-инструктор. Горе-долу така звучи историята на 36-годишния Васил Димитров, възпитаник на Димитър Илиев и Владимир Илиев и сектор „Авто-мото“ в Национална спортна академия „Васил Левски“. Васко има амбицията да осигури по-качествено обучение на новите водачи, като използва натрупания по състезателните трасета опит и чисто новата си Skoda Fabia 1.0 MPI в „най-наточеното“ ниво на оборудване Monte Carlo. В моторспорта човек трябва да влезе много малък, за да не го спъват грешно заучени рефлекси. Именно затова Васко смята, че ще може да даде на хората правилните реакции още от самия зародиш на шофьоските им умения.

„Ние трябва да контролираме автомобила, не той нас“ – това е едно от първите неща, които Васко казва на курсистите си

Защо избра тази професия?

Това не е професия, а призвание. Самият аз избрах да поема по този път, защото искам да предам знанията си на хората и с това да направя пътищата по-безопасни.

Какво прави работата на автоинструктора толкова значима?

За бъдещите водачи автоинструкторът е като майката, която помага на детето да проходи. При шофирането обаче първите крачки са свързани със запазването на собствения живот и животите на други хора.

Всичко започва с правилния захват на волана

Какви според теб са основните грешки при обучението на водачи?

Липса на адаптация спрямо новите модели автомобили и липса на насоки за реакция в критична ситуация (напр. аквапланинг, аварийно спиране, недозавиване/презавиване).

С какво автомобилният състезател е по-добър като инструктор?

За разлика от обикновения водач, състезателят има светкавични реакции и разпознава много по-бързо опасните ситуации, като възпитава спрямо тях нужните рефлекси у курсистите.

По трасето на рали „България“ 2016: благодарение на автомобилния спорт Васил е придобил светкавични реакции за действие в критични ситуации

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин