Първи сравнителен тест на новото A6: кой тук е истинският висок клас?


11
окт.
2018

ТРУДНИ ВРЕМЕНА ЗА AUDI. Шефът е в затвора, дизеловият скандал няма край, последно фирмата от концерна Porsche представи фактура за сервизна акция за 22 000 дизелови Cayenne – заради двигателите на Audi. Затова новият A6 се явява нещо като светъл лъч на този фон. Дали моделът ще успее да даде тон във високия клас?

Определено няма да му е лесно – в лицето на Серия 5 на BMW и Volvo S90 среща талантливи конкуренти. Трябва да признаем, че от Audi са се справили забележително добре с дизайна на новото A6. С ниско разположена радиаторна решетка, издадени калници – подобно на първото quattro – както и със забележителна задница. Там само дизайнерът знае за какво са тези „фалшиви“ бленди. BMW с гордост носи две истински ауспухови тръби. 530d изглежда някак си миниатюрен в сравнение с внушителното A6 – макар че външните размери са почти идентични.

AUDI A6

Кокпит с три монитора. Върху долния можете да пишете – например да въвеждате целта на навигацията.

Отзад дори двуметров пасажер ще седи удобно.

Мощен и яко звучащ V6 двигател.

Мощен и яко звучащ V6 двигател.А Volvo? „Шведът“ в никакъв случай не трябва да се крие от двата „германеца“ – дори напротив. Той изглежда въодушевяващо, издължен и с покрив а ла Сoupé. Това обаче означава и по-малко място за главите на втория ред в сравнение с A6 и 530d. Измерването показва, че „скандинавецът“ е малко по-тясно скроен, но това не се усеща много във всекидневието – всичките три модела правят впечатление на просторни. В кокпита на A6 блести и свети доста – нищо чудно при тези големи монитори: 12,3-инчов за дигиталните уреди (серийното оборудване включва 7-инчов), 10,1-инчов за навигационната система и мултимедията (серийно – 8,8-инчов). Двата струват в пакет с навигационна система plus около 4400 лв. Допълнително има и трети, 8,6-инчов дисплей, който се използва основно за климатичната система и при необходимост като поле за въвеждане на цели за навигацията. Трите дисплея са с фина графика и отлична обратна връзка. Когато натиснете тъчскрийна, се чува леко щракване. Но като цяло заради големия брой менюта и функции управлението не е много лесно. Това важи и за Volvo с неговия вертикално позициониран 9-инчов тъчскрийн в средата, който също притежава много функции и сложни менюта. Нека обобщим така: управлението се учи бързо, но отклоняването на вниманието винаги е налице. BMW както обикновено залага на семплия стил с почти класическо оборудване, изчистени уреди и преди всичко безупречно управляваща се система iDrive.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин