Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?


19
ян.
2017

АКО БЕШЕ ТОЛКОВА ЛЕСНО, то сигурно Бундеслигата щеше да има повече от 18 отбора. Прибавяме един + към името и хайде, вече играем в по-горна лига. Разбира се, във футбола не става така. Но пък може би в автомобилния спорт. Ford поне се опитва, дали ще се получи? Хората от Кьолн вече регистрираха за участие в шампионата своя най-малък модел: под името Ka+. При това в по-горна лига, тоест при малките автомобили. Именно там ще участва Ka+ със своята дължина от 3,93 метра – двойникът на Fiat 500 преди беше дълъг само 3,54 метра. Недостатъкът на изкачването чрез смяна на името: противниците също растат на размери. В нашия случай това са Opel Corsa (4,02 м) и VW Polo (3,97 м). Ще може ли Ka+ да им бъде силен конкурент?

ТОВА ПРЕДЛАГАТ: ПО ОТНОШЕНИЕ НА МЯСТОТО KA С ПРАВО ИМА + КЪМ ИМЕТО СИ

При почти една и съща дължина Ford е минимално по-широк и по-висок от своите конкуренти – това, разбира се, му осигурява доволни пасажери на задната седалка. От една страна, имаме няколко милиметра по-голяма свобода на движение, а от друга и по-високата позиция на седене. Докато в Corsa и Polo се налага да седим леко приведени, в Ka+ се отпускаме спокойно. Не ни плашат дори и малките, но добре тапицирани седалки – при конкуренцията те също не са големи, но при Corsa са неприятно твърди. Нужда от подобрение има по отношение на багажника, който с максималната си вместимост от 849 литра е най-малък в теста. А заедно с неособено големия полезен товар (433 кг) както и прикачения товар (500 кг) заявява ясно: аз не ставам за пренасяне на багажа при преместване. В такъв случай по-добре се обърнете към Opel (вместимост до 1120 литра, 1,2 тона прикачен товар) или към VW (507 кг прикачен товар). навигационна система има само Polo. Ford и Opel изобщо не я предлагат. Но докато хората от Рюселсхайм поне са сложили голям монитор, за да можете да свържете навигацията от мобилния си телефон към колата, във Ford дори не са сторили и това. Минидисплей в средата, няма система за свързване на смартфон.

Никой не побира повече: в задницата на малкия Opel се побират 20 каси с вода.

 

Големият монитор в кокпита е разположен прекалено ниско

ТАКА СЕ УПРАВЛЯВАТ: КУЛТИВИРАН И МОЩЕН – VW БЛЕСТИ

Преди да сте попитали: не, Polo не побеждава в раздела за задвижване само защото е единственият модел с автоматична трансмисия с два съединителя. Механичните скоростни кутии на Ford и Opel също превключват бързо и прецизно. 1,2-литровият 3-цилиндров мотор на VW разгръща мощността си най-равномерно, като Polo изпреварва останалите във всяка една ситуация и не харчи много (5,9 литра). На Ka+ определено му липсва турбината, която би го изтръгнала от летаргията под 4000 оборота. За да се движи бързо, на Ford са му необходими мноооого обороти – тогава обаче двигателят започва да дрънчи и да се лакоми. То и иначе моделът от Кьолн харчи най-много – 6,5 л/100 км, така си представете за какво става дума. Corsa би могла да бъде истинска алтернатива на VW – стига 3-цилиндровият й агрегат да беше малко по-жизнен и пъргав. Така моделът от Рюселсхайм не успява да достигне постижението на модела от Волфсбург, като дългите предавателни отношения малко спъват темперамента на магистралата. По отношение на комфорта оборудваната със 17-цолови джанти Corsa също не се представя много добре. Сравнително твърдото возене не подхожда на малък автомобил с 90 к.с. Тук Ford се справя значително по-добре. Неговото окачване е подчертано меко. Ka+ се справя добре дори и с лоши пътни настилки. Тук Polo е намерил най-добрия компромис от здрава конструкция на каросерията и добро окачване. Но дори и този компромис не е перфектен. Там, където има неравности, Polo друса заради стегнатото си окачване. А как стои въпросът със спирачките? Без паника! В студените месеци ние измерваме спирачния път със зимни гуми. С този профил на гумите спирачен път между 40 и 45 метра е в рамките на приличното.

Скоро ще се появи наследникът: Polo (побира 18 каси) е на пазара от 2009 г. Личи си по сложно сгъващата се задна седалка…

…и кокпита с ниско разположен монитор.

ТОЛКОВА СТРУВАТ: POLO Е ПОЧТИ ДВОЙНО ПО-СКЪПО ОТ KA+

Такова Polo с всякакви екстри и автоматична трансмисия с два съединителя DSG е фин автомобил – цената му от 31 679 лева обаче не е такава. Corsa струва с около 4000 лева по-малко – също не е впечатляващо за пестеливците. Единствено Ka+ остава близко до народа с цената си от 22 800 лева. Изкачване без експлозия на цената? Звучи добре и заслужава да бъде отпразнувано!

Малък, но страхотен: въпреки най-малкия си багажник Ka+ побира 18 каси с вода – също колкото и Polo.

Кокпитът с миниатюрен дисплей и хаос от бутони е с обикновена пластмаса.

На задната седалка е най-комфортно, тук позицията на седене е най-удобна.

ИЗВОД: КА+ НE ПОБЕЖДАВА, НО ПЕЧЕЛИ ПРИЯТЕЛИ

УЧУДВАЩО Е колко добре се представя Ka+ в теста ни. Да, в определени раздели му липсва модерната техника на неговите колеги. Напразно търсихме асистиращи системи и свързаност, но пък за малко пари Ford предлага сравнително много място и функционира приятно семпло. Значително по-фините VW Polo и Opel Corsa струват и доста повече. Въпрос на цена.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >