2016
Toва е Адът. Зеленият Ад. AUTO BILD прави своя първи досег с Mercedes-AMG GT R на Фестивала на скоростта в Гудууд. Можем да изпробваме колата без да се сблъскваме с тълпи от хора и да се насладим на всеки детайл от нея. Изглежда, хората в Афалтербах са свършили работата си много добре.
Успяваме да се докопаме до машината в цвят AMG green hell magno – поне за няколко минути. Предницата с агресивната радиаторна решетка тип Panamericana веднага ни напомня за 300 SL от 50-те години, а предният активен сплитер ни „изпраща“ към света на моторспорта. Като цяло аеродинамиката е едно от най-важните неща при AMG. „Никога не сме имплементирали толкова много технологии от моторспорта в автомобил за обикновените пътища“, казва шефът на AMG Тобиас Мьорс. Още след първия поглед към дебелия спойлер и не точно „скромния“ дифузьор сме склонни да повярваме на тези думи.
Двигателят със свръхпълнене и осем цилиндъра вече ни е познат от GT S – но тук развива 75 к.с. повече, общо – 585. Всичко обаче е само суха теория, докато не натиснете стартовия бутон. След кратко бучене от стартера звярът се събужда, реве сърдито и всява невероятен респект с гласа си при натискане на газта.
Време е да влезем в GT R. Кокпитът ни е познат от AMG GT – като изключим олекотените „легени“, почти нетапицирани, които отново ни насочват към моторспорта и „спестяват“ около 14 кг от теглото на автомобила. Има и друга отличителна черта – жълтият въртящ се превключвател в централната конзола. С него ESP се контролира в общо девет режима – подобна настройка ни е позната единствено от болидите по пистите. Но нека обърнем внимание и на недостатъците. АМG още не дава информация за цените. Ние обаче очакваме GT R да „прескочи“ магическата граница от 400 000 лева. Дори и да имате тази „дребна“ сума, ще трябва да почакате – производството на GT R започва чак през пролетта на 2017 г.