Toyota комбинира техника на Prius със SUV-гени и каросерия а ла купе – и така е създаден новият кросоувър C-HR. Той ще бъде предлаган от края на т.г. и в Германия ще струва минимум 22 000 евро. Алтернатива на хибридната система е 1,2-литровият турбобензинов агрегат. AUTO BILD се докосна до новия модел.
Без твърда пластмаса в кокпита
Да не губим време и нека бързо да инспектираме кокпита – защото на първите официални снимки той изглежда много обещаващо. Сега, когато е воланът е пред мен и съм седнал на добре обгръщащата тялото седалка, това впечатление се затвърждава. Малка революция маркира дизайнерската линия, която преминава през цялото табло и „обгръща“ 8-инчовия дисплей на системата. При хибридната версия тази линия е в матов син цвят. В Toyota подготвят и възможности за индивидуализация. Ориентираното към водача табло е модерно и по него няма твърда пластмаса – а това е голям плюс. Нищо, че оформлението не е насочено изцяло към практичността. Отделението за вещи в централната конзола е толкова дълбоко и далеч, че може да бъде използвано и като тайник. Иначе от тази позиция няма какво да критикуваме – мястото за главите и като цяло предлаганото място отпред е щедро.
И отзад ли? И да, и не. Пространството там е прилично – но не препоръчваме на пътници с ръст 1,95 м да пътуват на дълги разстояния с тази кола. За пасажери до 1,85 м обаче проблем няма. Силно изнесената напред С-колона изисква време за свикване от пътниците, които се чувстват малко като в клетка – защото след като завъртят главата си, не могат директно да погледнат през прозореца. Естествено, това се отразява негативно и при обзора назад. Тук формата на Coupe демонстрира своите недостатъци.
Функционалността не следва формата
Когато човек погледне C-HR отвън, веднага му става ясно защо отзад не е особено комфортно – просто този кросоувър следва модната линия. „Мускулеста“ предница и средна част, спускаща се назад линия на покрива и фино изразен спойлер. Дръжките за отваряне за задните врати са „скрити“ малко под тавана – за да бъде запазена максимално формата на купе. Задните светлини изглеждат доста агресивно, видът и на задната броня е далеч от скромен. Ясно изразени ръбове, “загатнати“ въздухозаборници и много извивки – явно всичко това няма да уплаши целевата група. Доказателството е успехът на конкуренти като Nissan Juke.
Извод
C-HR е истинска изненада. Нетипично за Toyota, интериорът е оформен като от бъдещето. Дизайнът на екстериора може и да не се хареса на всеки, но при всички положения не изглежда скучно.