Когато едно нещо е добро, не е необходимо да се правят промени по него – именно това оправдава двойния автомобилен живот на първия VW Touran. От есента на 2015 г. на пазара е Touran II. Първото ни впечатление: моделът има доста по-динамична и самоуверена визия. Благодарение на големите си стъклени повърхности ванът изглежда по-просторен. Размерите му са пораснали – по-дълъг е с 13 см (4,53 м), по-широк с 3, а междуосието му е увеличено с 11 см (2,79 м). Предницата е издържана в познатия ни стил на VW с LED дневни светлини.
Функционален и практичен интериор
Без значение, дали става дума за първия или втория ред (тестовият автомобил бе оборудван и с трети ред седалки) – Touran предлага щедро място навсякъде. Това се отнася и за багажното отделение на вана – неговата вместимост е 834 литра, а максимално можете да поберете 1980 литра. Качването в Touran става съвсем лесно, а във вътрешното пространство ви очакват меки пластмаси, много добра изработка и отлична функционалност. Арматурното табло е прегледно и висококачествено, а заедно с модерното мултимедийно оборудване внася повече класа в интериора. От Volkswagen са обзавели Touran с огромен брой поставки, в които можете да поберете цялото домакинство. Освен това кормилната колона е разположена по-ниско и заедно с удобната позиция на седене ви осигурява усещане като в компактен автомобил. Задните седалки на Touran се регулират по дължина с 20 см. Повече от това не ви е необходимо за всекидневието.
Пъргаво и икономично задвижване
Това мнение се отнася в пълна степен и за тествания от AUTO BILD 1,6-литров турбодизелов двигател със 110 к.с. Неговите динамични характеристики, равномерното разгръщане на мощността и ниският му разход на гориво ще ви направят щастливи. Окачването на Touran е приятно стегнато, без това да се отразява на добрия комфорт. Накланянето в завои е минимално, а поглъщането на неравности на пътя – много добро. За приятното пътуване на борда на вана допринася и отличната шумоизолация на модела.
VW Touran предлага голям брой (доплащащи се) асистиращи системи: автоматичен темпомат със система за аварийно спиране в градски условия, електрическа паркинг спирачка с функция Auto-Hold, камера за заден ход, система за разпознаване на пътни знаци, асистент за дълги светлини, автоматично отваряне на задния капак, както и асистенти за запазване и за сигнализиране при смяна на пътното платно. Цената на тестовия VW Touran е 56 147 лв.
ИЗВОД
Редакторът Христо Ангелов
Новият VW Touran е не само значително по-голям, но и сериозно подобрен спрямо своя предшественик. Моделът от Волфсбург предлага изключително много място и се управлява като лек автомобил. Ренесансът на вановете може да започва…
VW Touran 1.6 TDI SCR BMT
4-цил. турбо, отпр. напр. • работен обем 1598 cm3 • мощност 81 кВт. (110 к.с.)/3200 об/мин • максимален въртящ момент 250 Нм при 1500 об/мин • предно задвижване/6-степ. механична трансмисия • максимална скорост 187 км/ч • 0–100 км/ч за 11,9 сек • обем на резервоара 58 л • Д/Ш/В 4527/1829/1659 мм • обем на багажника 834 л • собствено тегло 1539 кг • разход на гориво 4,4 л дизел/ 100 км • CO2 116 г/ км • цена от 47 940 лв.