Първи впечатления Seat Leon FR 1.4 TSI ACT – Две в едно

Със Seat Leon FR испанците опитват шпагат между спорта и пестеливостта. Успешен ли е компромисът?

2705
2016

Seat е набрал скорост и успехът в Европа, базиран на нарасналите продажби, се дължи преди всичко (засега) на Leon. Испанците са опаковали по доста атрактивен начин доказаната техника на VW – в случая с тестовия автомобил 1,4-литровият турбомотор с директно бензиново впръскване и със система за автоматично изключване на цилиндрите, чиято цел е намаляване на разхода на гориво. Комбинацията от компактен динамичен модел със 150 к.с. звучи доста вълнуващо…

Спортен интериор и прилично място

Спортната версия FR на Leon се отличава с по-широка следа и по-къси надвеси на каросерията, а LED дневните светлини доминират в динамичната предница и заедно с LED задните светлини превръщат Leon през нощта в блестящо явление.

„Испанецът” се представя убедително и във вътрешното пространство, което е приятно просторно. Добре структурираното арматурно табло ни радва с висококачествените си материали и много добрата изработка. Seat предлага леко ориентирана към водача средна конзола, а като цяло кокпитът е доста прегледен. Тъчскрийнът е разположен оптимално и чрез него ще управлявате кокпита с лекота. Воланът с кожена тапицерия е удобен и се отличава с червени декоративни шевове, отдолу е скосен и ляга отлично в ръцете ви. Естествено и седалките са подобаващи за един спортен автомобил – те предлагат много добра странична опора (която ще ви е необходима при движение с бърза скорост в завоите). Отзад също нямаме никакви забележки – благодарение на голямото междуосие от 2,64 метра на задната седалка спокойно и удобно могат да седят и по-високи пасажери.

Доброто предлагано място не е предимство само на пасажерите – Leon предлага вместимост на багажното отделение от 380 литра, което е в рамките на обичайното за класа.

Мощен и икономичен двигател

1,4-литровият бензинов турбомотор със 150 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм, който е на разположение между 1500 и 3500 оборота е оборудван със система за автоматично изключване на цилиндрите ACT, която трябва да пести около половин литър бензин на 100 км. Системата сама по себе си не е нова – тя съществува от 1980 г., но за 4-цилиндровите агрегати се използва от сравнително скоро. При частично натоварване (между 1400 и 4000 об/мин) двата вътрешни цилиндъра биват „изключени”. Тоест при прекъснато впръскване клапаните остават затворени. Филигранна техника, която функционираше безупречно в тестовия автомобил – превключването изобщо не се усещаше (разпознаваше се само по индикацията на дисплея).

 

ИЗВОД

Редакторът Христо Ангелов

Leon разполага с два основни и безупречни аргумента: атрактивната си и динамична външност и много добрата цена. Другите предимства на „испанеца” са отличният агрегат, приятното окачване и богатото оборудване. Чаровен автомобил за хора с гореща кръв!

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT

4-цил. турбодвигател, отпр. напр. • работен обем 1395 cм3 мощност 110 кВт. (150 к.с.) при 5000-6000 об/мин • макс. въртящ момент 250 Нм при 1500-3500 об/мин • макс. скорост 215 км/ч 0–100 км/ч за 8,0 сек предно задвижване / 6-степ. механична трансмисия • обем на резервоара 50 л • Д/Ш/В 4271/1816/1444 мм • обем на багажника 380 л • собствено тегло 1241 кг разход на гориво 4,7 л А 95 Н/100 км CO2 109 г/км цена 35 370 лв. IMG_0802 IMG_0811 IMG_0840

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин