Първи впечатления: Porsche Cayenne Coupé


6
февр.
2020

Не можеше ли Porsche Cayenne винаги да бъде толкова динамично и спортно, колкото новото Cayenne Coupé? Добрата новина: това SUV-Coupe се управлява така, както и изглежда – превъзходно  

Кой не си мечтае за любов от пръв поглед? Всъщност винаги сме искали SUV-моделите на Porsche да изглеждат така завладяващо: подчертано спортни, внушителни и приведени. Вероятно точно за такъв Cayenne са мечтали и клиентите – затова от Цуфенхаузен са направили версията Coupe така, че тя да грабва за миг. Cayenne Coupé  е с по-скосено предно стъкло, по-скосена линия на покрива, която прилича на тази на 911, а задницата му е комбинация от тази на Panamera и 911. Всичко това с основание го прави най-красивото SUV Coupé на пазара.

Типичният за Porsche кокпит

Отвътре Porsche залага на същото вътрешно пространство, като при SUV-а Cayenne. Всичко е такова, каквото очакваме: оборотомер в средата, ключалка на запалването отляво на волана и перфектна изработка и материали. Предлаганото място е много добро ниво. Разликата с Cayenne е във височината на задните седалки – те са позиционирани с 3 см по-ниско с оглед на пространството за главите на пасажерите – както и при товарния обем на багажника. Разполагаме с красив кокпит с 12,3-инчов тъчскрийна инфотейнмънт системата, а многобройните функции се управляват логично и лесно. По отношение на асистиращите системи на борда е всичко, което е възможно като постижение през 2019 г.: частично автономно шофиране в задръстване със смяна на пътната лента, темпомат до скорост 210 км/ч с уред за нощно виждане, асистент за паркиране, комфортен достъп, LED-матрични фарове, LED задни светлини, комфортни задни седалки и др.

Иначе седалките са адаптивни, спортни, с 18-степенно регулиране, интегрирани подглавници и мемори-пакет. На борда е и спортният пакет, а окачването е адаптивно въздушно с регулиране на нивото. Всички тези екстри естествено се доплащат.

Брутални динамични характеристики – насладете се на V8

Естествено в любовта човек иска всичко – затова избираме за тест най-мощната моторизация на Cayenne Coupe: V8 агрегат с 550 к.с. 4-литровият битурбо двигател има максимален въртящ момент от 770 Нм ускорява тежащия 2,2 тона модел с невероятна увереност и първична мощ. Дори когато спортната 8-степенна автоматична трансмисия сменя предавките (светкавично), не се усеща нито частица от забавяне. Благодарение на двете си турбини 8-цилиндровият мотор ускорява безмилостно: след 3,9 секунди достигаме темпо 100, а максималната скорост на Cayenne Coupé е 286 км/ч. По изпълнения със завои планински маршрут на теста акцентът е по-скоро върху напречното, отколкото надлъжното ускорение. Ултрапрецизното управление изпраща Cayenne Coupé точно там, където иска водачът. Важна роля играят също и двойното задвижване, както и задните завиващи колела. От скорост 80 км/ч автоматично излиза заден спойлер, който увеличава налягането на притискане върху задната ос на SUV-Coupé-то. По този начин в режими Sport или Sport Plus можете да поддържате здраво газта на V8 мотора с дори и в най-острите завои. Не се налага да спирате рязко, за да излезете от завоя. Благодарение на константното си разгръщане на мощността Porsche поддържа курса превъзходно. Разходът на гориво, посочен от производителя за V8 двигателя на Cayenne Turbo Coupé, е 11,4 литра, но по време на теста стойностите бяха по-високи. Технически е възможно посредством система за изключване на цилиндрите 8-цилиндровият мотор да работи като 4-цилиндров. Така може да бъде редуциран разходът при частично натоварване на двигателя. Адаптивното изключване на цилиндрите е възможно до около 3000 об/мин и 235 Нм максимален въртящ момент.

Останалите моторизации, които се предлагат за Cayenne Coupé са 340 и 440 к.с. от 2,9-литров, респективно 3-литров 6-цилиндров бензинов двигател. Дизеловият двигател отпадна от гамата с пускането на актуалната версия на Porsche Cayenne.

Колкото по-нисък обаче е покривът на Cayenne Coupé Turbo, толкова по-висока е цената на модела: стартът е от 293 000 лв., а тестваният вариант на оборудване струваше 365 000 лв. Но все пак да не забравяме, защо се влюбихме от пръв поглед: като Coupé Cayenne най-после е гореща спортна машина.                                                                                                                 

ИЗВОД

Христо Ангелов

Живеем с луд свят: първо Porsche прави SUV, а след това скосява линията на покрива му. Porsche Cayenne Coupe всъщност е ултимативната спортна и по-динамична интерпретация на Cayenne. Иначе всичко е типично превъзходно, както подобава на едно Porsche: динамични характеристики, качество, управление и модерна техника.

ПЪРВИ ВПЕЧАТЛЕНИЯ

Това ни харесва и това – не

Управлява се невероятно спортно за размерите си, с превъзходно качество и по-атрактивната визия. Предлага по-малко място за повече пари – странната формула на успеха на SUV-Coupé.  

Porsche Cayenne Turbo Coupé

V8 битурбо мотор, отпр. надл. • работен обем 3996 cм3 мощност 404 кВт. (550 к.с.) при 5750 об/мин • макс. въртящ момент 770 Нм при 2000 об/мин • двойно задвижване/8-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В 4939/1989/1653 мм • собствено тегло: 2275 кг • обем на багажника: 598-1513 л • 0–100 км/ч за 3,9 сек • макс. скорост: 286 км/ч • разход на гориво 11,3 л А 98 Н • CO2 258 г/км (NEFZ) • цена: от 293 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >