Първи впечатления: Opel Insignia Grand Sport

Insignia Grand Sport е новият флагман на Opel. Елегантният модел се представи убедително по време на тестовете: красив дизайн, много място, отлично задвижване, модерни екстри.


29
апр.
2017

Времената в Opel са бурни: от една страна марката планира представянето на седем нови модела през 2017 г., а от друга наскоро бе продадена от GM на френския концерн PSA Peugeot Citroën. Разбира се още е рано да гадаем, как ще отрази смяната на собствеността на Opel, но можем да кажем, че първият план се изпълнява усилено. След Crossland X бе представен и новият флагман на традиционната германска марка: Opel Insignia Grand Sport. И ако си мислите, че французите имат пръст в елегантния и представителен дизайн на второто поколение на Insignia, то се лъжете – автори на това творение са хората от Рюселхайм и заслужават похвала!

Емоционален и модерен дизайн

Формата на каросерията прилича много на представената през 2013 г. на автосалона във Франкфурт студия Opel Monza. Ниско разположената решетка на радиатора и тесните фарове придават характер на предницата на флагмана на Opel – също както и LED-задните светлини и линията на покрива а ла Сoupé. Външният вид е модерна комбинация между ръбове и заоблени части, а резултатът – коефициентът на аеродинамично съпротивление cW е само 0,26. Автомобилът е базиран на изцяло нова архитектура, а в зависимост от оборудването теглото му е намалено средно със 175 кг.

С дължината си от 4,90 метра новата Insignia превъзхожда своя предшественик с 60 милиметра, както и по-ниска с 29 милиметра. Следата на новия модел е увеличен с 11 милиметра, а междуосието е удължено с цели 92 милиметра. Последното означава щедро пространство на разположена по-ниско задна седалка и наистина е така: има достатъчно място за коленете, както и за главите на пасажерите. Ние обаче сме тук, за да тестваме автомобила. Тоест, интересуваме се от предните седалки, които също са с по-ниска с 30 милиметра позиция – те (AGR) са с превъзходен комфорт, могат да се регулират на много степени и са изключително удобни за дълго шофиране.

Солиден и висококачествен интериор с много място

Серийното оборудване на новия Opel Insignia включва солидна изработка и висококачествени материали, фугите са перфектни. При оформлението на кокпита с инфотейнмънт системата IntelliLink и разположеният под нея блок за управление на климатика Insignia Grand Sport се ориентира по компактния модел Astra. Разбира се част от оборудването е системата OnStar, също така можете да интегрирате смартфони посредством Apple CarPlay или Android Auto. Има и специално гнездо, чрез което можете да зареждате безжично мобилните си телефони. Новите асистиращи системи са цветен Head-up-дисплей, 360-градусова камера, адаптивен круиз контрол, активен асистент за поддържане на пътната лента, както и система за предупреждаване от напречно движещи се автомобили. Новите функции работеха безупречно по време на теста. Зад големия заден капак можете да поберете между 490 и 1450 литра багаж.

Пъргав двигател, директно и прецизно управление

Стигаме и до моторизациите на новия Opel Insignia Grand Sport. Имахме възможност да тестваме 2,0-литровия дизелов мотор със 170 к.с., както и топ бензиновия 2,0-литров  агрегат с 260 к.с., 400 Нм., 8-степенна  автоматична трансмисия и двойно задвижване. Ще обърнем внимание обаче на новия 1,5-литров бензинов мотор, който в тестовия автомобил бе комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. 4-цилиндровият агрегат работи тихо, без вибрации и ускорява пъргаво благодарение на своите 165 к.с. Макар и да не блести с великолепни спортни качества, малкият мотор ускорява до 100 км/ч за под девет секунди, а максималното му темпо е 220 км/ч. Insignia е приятен автомобил за дълъг път – макар и ориентирано към стегната настройка, окачването на модела на Opel е сравнително комфортно и идеално за всекидневието. Напредък личи и при динамиката: Insignia държи уверено курса и се управлява стабилно в остри завои. Благодарение на обновеното окачване „FlexRide“ с три режима Standard, Sport и Tour Insignia се справяше уверено с дългите неравности на пътя.

 

ИЗВОД

Последният истински модел на Opel е едно от най-добрите творения на марката в историята – елегантен, спортен и практичен. Задвижването, окачването, концепцията за пространството и качеството на новата Insignia са на много ниво. С това моделът от среден клас се превръща не само в отлична алтернатива, но и демонстрира премиум претенции.

 

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo

4-цил. турбомотор, отпр. напр. • работен обем 1490 cм3 • мощност 122 кВт. (165 к.с.) при 5600 об/мин макс. въртящ момент 250 Нм при 2000 об/мин • макс. скорост 222 км/ч • 0–100 км/ч за 8,9 сек • предно задвижване/6-степенна трансмисия • обем на резервоара 62 л Д/Ш/В 4897/1863–2093/1455 мм • обем на багажника 490–1450 л • собствено тегло 1440 кг • разход на гориво 6,0 л А 95 Н/100 км • CO2 136 г/км • цена: от  44 595 лв.

 

 

2017 Opel Insignia Grand Sport

2017 Opel Insignia Grand Sport

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >