Първи впечатления: Nissan Micra

Петото поколение на японския малък автомобил няма нищо общо с предишните поколения на модела освен името. Дали Micra се управлява толкова необикновено и динамично, колкото и изглежда?


22
юли
2017

Старата Micra трябваше да бъде световен автомобил, който да се хареса на всички. Може би не успя да го стори, тъй като наследникът й бе подложен на пълна промяна. За щастие в добрия смисъл. Новият модел идва от Европа и изглежда значително по-динамично, както и доста различно с острите си ръбове и чупки в страничните линии. Пропорциите са пораснали, сега автомобилът е с дължина 4 метра – със 17 см повече отпреди. Разбира се е станал и по-широк и по-нисък. Отпред впечатление прави V-образна радиаторна решетка, а отзад личи друг характерен за Nissan акцент – оформените като бумеранг задни светлини. Дръжките на задните врати са скрити в задните колони. Интериорът на новата Micra се отличава с акцентите си в два цвята, материалите в кокпита са на прилично ниво, а позицията на водача е по-ниска в сравнение с тази при предшественика. Предлаганото място както на предните, така и на задните седалки е типично за класа – добро, но не и щедро. Седалките разполага с добра странична опора и са удобни. Вместимостта на багажника е много добра за този сегмент – от 300 до 1004 литра.

Външния вид определено буди очаквания за динамично поведение на пътя. Новата Micra отговаря само отчасти на тези обещания – 3-цилиндровият, 0,9-литров турбомотор ускорява пъргаво в града, но едва ли можем да очакваме от него твърде спокойна работа при пътуване на дълги разстояния. Неговата мощност е 90 к.с., а максималният му въртящ момент – 140 Нм. Окачването, управлението и 5-степенната механична трансмисия на Micra са на добро ниво, но определено не са спортно ориентирани. Малкият „японец” е със стегната, на моменти леко нервна настройка на окачването.

Изненада, при това приятна, ни очаква при асистиращите системи, част от оборудването на новата Micra. В този клас системата за разпознаване на пътни знаци, асистентът за дълги светлини, асистентът за мъртвата зона, за предупреждение при напускане на пътната лента и системата за предотвратяване на сблъсък с разпознаване на пешеходци, както и 360-градусовата система за наблюдение почти не се срещат. Тук обаче ги има. Непременно трябва да споменем и друга особеност на новата Micra – аудиосистемата Bose с високоговорители в подглавника на седалката на водача. Нейното управление, както и това на навигацията става от 7-инчовия тъчскрийн.

Динамични пропорции, остри ръбове и различен дизайн – новата Micra няма нищо общо с предшественика си

Красива задница, типична за стила на Nissan

Много добро работно място – кокпитът на петото поколение блести с цветните си акценти, добрите материали и удобната, по-ниска седалка на водача

ИЗВОД

Петото поколение на Micra ни изненадва приятно с динамичния си и различен дизайн. Моделът е по-нисък, по-широк и по-дълъг от предшествениците си и предлага повече място в интериора. С модерните си турбомотори и пъргавото пътно поведение той е отлична алтернатива за справяне с градската джунгла.

Още по темата

Card image cap
Lexus LC 500h: Gran Tourismo по японски с две трансмисии

18
дек.
2016

Новият Lexus LC 500 е спортно купе с въодушевяващ дизайн. Дали обаче то е достатъчно динамично с хибридно задвижване? AUTO BILD потърси отговора на този въпрос!

Card image cap
Продължителен тест на Mercedes E 350 CDI T: задоволителната звезда

14
юни
2017

100 000 км с Mercedes E 350 CDI: истинско блаженство? Почти, защото до края на продължителния тест нямаше сериозни проблеми. Но истинското съвършенство в детайлите изглежда по друг начин

Card image cap
Тест на йънгтаймери: три легендарни Benz-а с емблематичния 2,6-литров „шестак“

19
февр.
2017

Няколко незабравими модела на Mercedes изполват култов двигател: 2,6-литровият бензинов агрегат работи в различни лимузини – ние ги сравнихме

Card image cap
Тест: Fiat 500L Urban 1.6 16V MultiJet Diesel

9
окт.
2017

Обновеният Fiat 500L: той е различен, но не и добър

Card image cap

В последния брой:

Архив >