Първи впечатления Kia Stinger: Ужилени от емоцията!

Kia Stinger прави поредната стъпка по пътя на успеха – впечатляващата спортна лимузина в стила на традиционно Gran Turismo e с мощност до 370 к.с.

2811
2017

Кой би си помислил преди 20 години, че това е възможно? Kia да прави спортен автомобил – при това неотстъпващ по нищо на благородните германски представители. Да, това е факт: името на този впечатляващ спортен модел е Stinger, а от Kia с право говорят за Gran Turismo. И наистина: досега от Kia не са имали такъв автомобил! С представителна дължина от 4,83 метра, широк 1,87 метра и висок 1,40 метра.

Лукс, комфорт и балансирана външност

Акцентът в предницата е типичната за марката решетка на радиатора „тигров нос“ – тук обаче в особено широк и нисък вариант, допълнен с големи вентилационни отвори и впечатляващи LED-фарове. Следват къс преден надвес, един много дълъг преден капак, изтеглени, мускулести флангове с вентилационни отвори, 19-цолови колела и ниска, каросерия с вид на Coupé и голям заден капак. Задният надвес на каросерията е по-дълъг, а самата задница със заден дифузьор и двете крайни ауспухови тръби – впечатляваща като при италианските „спортисти“. Между двете оси на автомобила има разстояние от 2,91 метра. Поради този факт във вътрешното пространство няма да ви липсва място – пространството за пасажерите отпред и отзад е изключително щедро – както за краката, така и за главите. В интериора цари благородна атмосфера – материалите, кожата, пластмасите, изработката са с много високо качество. Предните седалки предлагат отлична странична опора, на тях, както и на задните, позицията на седене е доста ниска. Високото арматурно табло преминава хоризонтално и бива прекъснато от разположения в средата 8-инчов тъчскрийн. Сравнително малкият, удобен волан с три лъча и лостчета за превключване на предавките е в унисон със спортните амбиции на модела. Под големия заден капак има багажник с вместимост от 406 литра, а след сгъване на задните седалки можете да поберете до 1114 литра.

Богато серийно оборудване

Още базовото ниво на оборудване „Comfort“ включва голям брой серийни екстри като двузонов климаторник, DMS (Drive Mode Select) система с 5 режима на настройките, „Auto-hold“ система, „Smart Cruise Control“ система за контрол на дистанцията, асистент за поддържане на пътната лента, система за автономно спиране, генератор на спортен звук в интериора и др. Второто ниво „GT-Line“ включва стъклен покрив, кожена тапицерия на седалките и аудиосистема Harman/Kardon с невероятен звук. Топнивото GT предлага освен това спирачни апарати Brembo и специфични алуминиеви елементи GT. Head-up-дисплеят показва полезна информация за водача, а смартфонът ви може да бъде свързан с автомобила и зареждан индуктивно на централната конзола.

3,3-литров V6 мотор, 370 к.с. и гаранция за удоволствие от шофирането

Тестваната от AUTO BILD версия на Stinger бе топмоторизацията с 3,3-литров V6 турбобензинов двигател с 370 к.с. Веднага трябва да споменем, че Алберт Бирман, който е разработвал М-моделите на BMW и от 2014 г. работи за Kia, е създал едно майсторско творение. 510 нютонметра максимален въртящ момент, 4,9 секунди за спринта до 100 км/ч и максимална скорост от 270 км/ч звучат повече от впечатляващо, като така моторизиран, Stinger разполага с двойно задвижване и адаптивни амортисьори. Звукът на мотора е приятно дрезгав. Разгръщането на мощността на 6-цилиндровия мотор е равномерна, а ускорението – впечатляващо мощно. Автомобилът се управлява балансирано и прецизно в завоите дори и в режим „Comfort“. В режим „Sport“ окачването се втвърдява, но не прекалено – нивото на остатъчен комфорт е високо и Stinger предава усещане за спокойствие. Сцеплението е безупречно и GT-то остава предвидимо. Разработената от корейците 8-степенна автоматична трансмисия превключва предавките прецизно и бързо. Окачването и управлението на автомобила са така настроени, че можете да карате Stinger с високо темпо в завоите. Управляемостта на Stinger е безупречна. Моделите със задно задвижване са оборудвани с механичен блокаж на диференциала. В режим „Sport +“ системата за контрол на сцеплението е изключена и Stinger позволява дрифтове, но дори и тогава автомобилът може да бъде овладян сравнително лесно. Освен с топмоторизацията, Stinger се предлага още с 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател с 255 к.с. и с 2,2-литров дизелов с 200 к.с.

Базовата цена на Kia Stinger е 69 960 лв.

 

ИЗВОД

Със Stinger Kia ще привлече вниманието и ще преобърне представите за марката: този красив Gran Turismo притежава стилен дизайн, страхотно задвижване, високо качество и модерни технологии. Новият флагман на Kia е гаранция за удоволствие от шофирането и за постоянна усмивка на лицето на водача.

 

Kia Stinger 3.3 V6 AWD

3,3-литров V6 бензинов турбомотор ● работен обем 3342 куб. см ● мощност: 276 кВт. (370 к.с.) при 6000 об/мин ● макс. въртящ момент: 510 Нм при 1300 до 4500 об/мин ● двойно задвижване/8-степ. автоматична трансмисия ● Д/Ш/В 4830/1870/1400 мм ● междуосие 2905 мм ● собствено тегло 1834 кг ● обем на багажника 406 – 1114 л ● максимална скорост 270 км/ч ● 0-100 км/ч за 4,9 секунди ● разход на гориво 10,6 л А 95 Н/100 км ● вредни емисии 244 г/км ● цена: от 115 500 лв.

Stinger означава жило – ще уцели ли то сърцето на конкуренцията? Определено!

Арматурното табло е абсолютно хоризонтално и бива прекъснато единствено от разположения в средата тъчскрийн. Изключително високо качество на материалите в интериора

V6 турбомоторът звучи подчертано дрезгаво и притежава изключителна тяга. Колата е доста пъргава, но в никакъв случай не създава усещане за нервност

Задното задвижване е серийно, а Kia Stinger се предлага и с двойно задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин