Първи впечатления: Citroën C3

Citroen е известен със своята екстравагантност - автомобилите на френската марка са по-шарени, по оригинални и по-различни от тези на останалите. Това се отнася и за новия C3


6
мар.
2017

Началото бе поставено с неконвенционалния C4 Cactus: въздушните възглавнички (Airbumps) на вратите бяха доста оригинално хрумване от страна Citroen. Сега французите искат да ни покажат, че различният дизайн може да има успех и в класа на малките автомобили. C3 ни демонстрира интересен профил, като дори малко прилича на кросоувър с тенденция към SUV. Вече споменатите Аirbumps (серийни от ниво Shine), черните елементи по калниците и големите джанти внасят приключенски елемент, а двата цвята (покрив и останалата част на каросерията, също и като цветови акценти във вътрешното пространство) превръщат С3 в почти лайфстайл автомобил.

Французите са придали различни измерения и на интериора – тук сега има повече място отпреди (както отпред, така и отзад), седалките са широки и удобни, а свързаността е на много високо ниво. Последната има за цел да привлече за C3 млади и модерни клиенти. Системата  Connected CAM представлява широкоъгълна камера, разположена под огледалото за обратно виждане, която прави снимки и видеофилми по време на движение. Те могат да бъдат изпращани в социалните мрежи, но също така камерата има и друга функция: при сблъсък функцията за запис се активира автоматично и запаметява видео с продължително 90 секунди (30 преди и 60 секунди след сблъсъка).
Новият C3 предлага и редица инфотейнмънт екстри: навигацията има информация в реално време и може да търси бензиностанции, паркинги и др., а функцията за гласови команди функционира за навигацията, телефона и мултимедията. Можете да свържете смартфон чрез Apple CarPlay, Android Auto и Mirrorlink.

Гамата на двигателите включва 3-цилиндрови бензинови с мощност 68, 82 и 110 к.с., а дизеловият BlueHDi е с работен обем от 1,6 литра и мощност от 75 или 99 к.с. Тестваният от нас вариант бе 1,2-литров турбобензинов със 110 к.с. Моторът имаше максимален въртящ момент от 205 Нм, ускоряваше пъргаво и от долния диапазон на оборотомера, а разходът му на гориво бе около 4,7 л/100 км. Окачването на С3 е с комфортна и елегантна настройка – френски автомобил в най-добрия смисъл.

Тестваният от нас модел Citroën C3 PureTech 110 Shine струва 29 291 лв. Базовият вариант на С3  PureTech 68 Live (68 к.с.) стартира от 19 992 лв. 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >