Първи впечатления: BMW M4 Competition е майсторско творение


30
юли
2021

510 к.с. 3,9 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч и 290 км/ч максимална скорост: тези повече от впечатляващи технически данни са на BMW M4 Competition. Тествахме го

Макар и да не исках да започвам с дизайна: напоследък BMW получават доста критики за тези огромни „бъбреци“, които естествено присъстват и в М4. На мен обаче те ми харесват. Излъчват агресивност и осигуряват солидно количество хладен въздух за двигателя. Но дори и да не ги харесва човек, в момента, в който влезе в Coupe-то и седне зад волана, нито ще ги вижда, нито ще се сеща за тях.

M4 Competition е спортист от висока клас със спиращ дъха потенциал. От двигател, през управление, окачване и спирачки всичко е със знак за качество М и с много „наточена“ настройка. BMW M4 Competition разполага с 510 к.с. и 650 Нм. В комбинация с бързо и прецизно превключващата 8-степенна автоматична трансмисия  версията Competition със задно задвижване спринтира за 3,9 секунди от 0 до км/ч.Междинният спринт от 80 до 120 км/ч на 4-та предавка трае само 2,6 секунди. Максималната скорост е 290 км/ч – с опционалния „M Driver’s Package“.

2-литровият редови 6-цилиндров битурбо двигател на BMW M4 Competition разгръща мощността си линейно като атмосферен мотор.

Както обикновено електронен блокаж на диференциала осигурява разпределението на въртящия момент между задните колела. Системата за контрол на стабилността DSC е разположена в устройството за управление на двигателя и си комуникира допълнително с новата електронна спирачна система, което подобрява реакцията и фината настройка. Звукът на BMW M4 Competition е агресивен и завладяващ. Автомобилът се управлява лесно и сигурно, а сцеплението му в завоите е изключително.

Интериорът на BMW M4 Competition изглежда наистина добре ви грабва с опционалните, тапицирани с кожа и алкантара  карбонови седалки тип корито. Безупречни материали, превъзходна изработка и дори карбонови лостчета на трансмисията на волана. 

Инфотейнмънт системата на BMW M4 Competition блести с безброй екстри. Кокпитът е изцяло дигитален и с възможност за персонализиране. Head-up-дисплеят прожектира важна информация на предното стъкло.

ИЗВОД

Христо Ангелов

Нека обобщим: M4 Competition е за всички онези, които искат Coupé, мощност и пърформънс на пистата в един автомобил. Тук динамиката е над всичко – комфортът, високите технологии и естетиката са допълващи. Ще го усетите навсякъде – на магистрала, по междуградски пътища и вероятно най-вече на пистата (нямахме възможност да тестваме колата там).

BMW M4 Competition

ред. 6-цилиндров, битурбо мотор, работен обем 2993 cм3 • мощност 375 кВт. (510 к.с.) при 6250 об/мин • макс. въртящ момент 650 Нм при 2750 об/мин задно задвижване/8-степ. авт. трансмисия  • Д/Ш/В 4794/1887/1393 мм • собствено тегло 1725 кг 0–100 км/ч за 3,9 сек •  максимална скорост 250 км/ч (опционална 290 км/ч) • разход 10,0 л/ 100 км (WLTP) • CO2 228 г/км цена: от 91 000 евро

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин