Първи впечатления: BMW 120d xDrive


13
апр.
2020

Въпреки бума на SUV-овете компактните модели все още запазват своята значимост за производителите. BMW пусна третото поколение на Серия 1 – страхотен автомобил, макар и с някои генерални промени.

Третото поколение на Серия 1 на BMW е с по-къси дължина и междуосие, но пък е по-широко и по-високо. С преминаването към нова платформа с напречно разположен двигател и предно задвижване сега предлаганото място действително е по-добро. Освен това багажното пространство е увеличено с 20 литра, а на задната седалка има с 3 см повече място за коленете.  

Тестваната от нас версия бе 120d xDrive с дизелов агрегат със 190 к.с., двойно задвижване и автоматична трансмисия. Първо трябва да споменем, че Серия 1 заема самоуверена и спортна позиция на пътя, с изцяло нов и свеж външен вид. Впечатлението за автомобила след първоначалния поглед: по-висококачествен и с перфектна изработка до последния детайл. Макар и с далеч не ниска цена, новата „единица“ е станала изключително добър автомобил. Ергономичността е типично добра за BMW, а атмосферата в кокпита е подчертано благородна.

В комбинация с прецизно и перфектно превключващата 8-степенна автоматична трансмисия, 2-литровият 4-цилиндров мотор осигурява бързо придвижване с достатъчно резерви за всяка ситуация на пътя.  Освен това е с добра шумоизолация и не предава осезаеми вибрации към волана. Спортното окачване на Серия 1 е с динамична, но не и прекалено твърда настройка. Поведението в завои е сензационно, като не се усеща нито недозавиване, нито свръхзавиване, а позицията на пътя е определено стабилна. Управлението на компактния модел на BMW е прецизно и с достатъчно добра обратна връзка. ESP се намесва сигурно, а благодарение на 4х4 задвижването сцеплението не е тема на дискусия. Все пак не можем да не споменем и промяната: вероятно почитателите на изконната BMW динамика със задно задвижване ще бъдат разочаровани от този рязък завой и ще усетят липсата на някогашната истинска радост от шофирането. Но за всичко останали: ще разполагате с модел в компактния сегмент, който определя мащабите.

Благодарение на промяната на концепцията сега предлаганото място е повече и напълно достатъчно, както на първия, така и на втория ред, достигайки до стандартното за класа, като в никакъв случай няма да се чувствате неудобно при пътуване на дълги разстояния. Усещането за пространството е добре, багажникът е голям и практичен. Разполагате с равна товарна повърхност след сгъване на разделящата се на три части задна облегалка. Материалите и тяхната изработка са на топниво, като цяло се усеща премиум чар. Позицията на седене зад волана е спортна, макар и не прекалено ниска. Пред шофьора има изчистен и добре четим (опционален) дигитален кокпит, мултимейна система с логично управление. Всичко е прегледно разположено, има достатъчно на брой и по размер поставки. Кокпитът е безупречно ергономичен и ориентиран към водача.

По отношение на сигурността се предлагат голям брой модерни асистиращи системи като асистент за смяна на пътната лента, темпомат с асистент за придвижване в задръствания и др., разбира се повече са част от пакети и срещу доплащане. Базовата цена на BMW Серия 1 стартира от 51 850 лв.

ИЗВОД

Христо Ангелов

Новата Серия 1 на BMW е един фин и чудесен автомобил. Качеството на материалите и изработката е на много високо ниво, а техниката на борда е модерна. Динамичен, с много добро пътно поведение, но за съжаление и малко скъп.

Технически данни

BMW 120d xDrive

ред. 4-цил. турбо, 1995 куб. см, 140 кВтч. (190 к.с.) при 4000 об/мин, макс. въртящ момент 400 Нм при 1750 – 2500 об/мин, 8-степ. авт. трансмисия, двойно задвижване, Д/Ш/В 4319/1799/1434 мм, междуосие 2670 мм, обем на резервоара 50 л, обем на багажника 380–1200 л, собствено тегло 1590 кг, 0–100 км/ч за 7,0 сек, макс. скорост 230 км/ч, разход на гориво 5,3 л дизел/100 км, CO2 139 г/км цена: 70 850 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >