Първи впечатления: Alfa Romeo Stelvio

0312
2016

Stelvio е първият SUV на италианците и бе кулминацията на автомобилното изложение в Лос Анджелис. AUTO BILD разговаря за дизайна на Stelvio Quadrifoglio с шеф-дизайнера на Alfa Скот Кругер. Според него е важно Stelvio да прави впечатление на динамичен автомобил – въпреки, че е SUV. Затова страничният изглед на Stelvio създава впечатлението, че автомобилът е по-нисък от действителното.  Линията на прозорците е тясна, предната колона е силно скосена, а покривът е а ла Сoupé. Според Кругер кулминациите в екстериора на Quadrifoglio освен предницата с решетката на радиатора Scudetto и големите въздухозаборници, чертирите ауспухови тръби и органичните задни светлини. Въпреки динамичната си визия дългият 4,68 метра, висок 1,65 и широк 2,16 метра SUV ще си остане функционален.

AUTO BILD се убеди в тази функционалност в кокпита на Stelvio: динамичната външност не е оказала влияние на интериора и на предлаганото място. Въпреки панорамния покрив и ръстът на редактора ни от 1,86 метра вътре има достатъчно място за главата и коленете. Достатъчно място има и отзад, а багажникът остана затворен и не успяхме да го преценим. Кругер обаче обещава „достатъчно място за багаж“.

Спортният дух на Stelvio личи и от сякаш „ушитите по мярка” предни седалки, които предлага отлична опора. Спортният волан с лостчета е удобен, бутонът за стартиране е на волана, а материалите в кокпита са висококачествени.

AUTO BILD получи възможност да тества в Модена предсерийния вариант на Alfa Romeo Stelvio. Прототипът е оборудван със същия бензинов двигател с 280 к.с. като в Giulia Veloce. 4-цилиндровият агрегат се отличава с приятно дрезгав глас и е доста бърз. Позицията на седене е сравнително висока. Управляемостта на модела е отлична, возията – приятна въпреки 19-цоловите джанти, а спирачният път – превъзходен благодарение на керамичните спирачни апаратиКато цяло управлението на „италианеца” е впечатляващо добро.

Електронните асистенти в Alfa Romeo служат за това да увеличават удоволствието от шофирането. Серийното оборудване включва системата за регулиране на динамиката DNA Pro с режими „Dynamic“, „Natural“, „Race“, както и програмата за икономия на гориво „Advanced Efficiency“.

Stelvio ще се предлага в расовата версия Quadrifoglio, с разполагащ с 510 к.с., 2,9-литров V6 мотор. Изработен изцяло от алуминий той редуцира общата маса и натоварването на предната ос. Благодарение на системата за изключване на цилиндри SUV-ът на Alfa ще може да се управлява и икономично. За превключване на предавките отговаря 8-степенна автоматична трансмисия на ZF. Ще се предлага и комбинация от 2,0-литров, 4-цилиндров бензинов двигател с 280 к.с. и 8-степенна трансмисия. Максималният въртящ момент ще е 400 Нм.

Пазарният старт за базовата версия на Stelvio е през април 2017 г., а през септември ще се появи и версията Quadrifoglio.alfa-romeo-suv-stelvio-2017-vorstellung-sitzprobe-1200x800-b63e23d1c3254a66 alfa-romeo-suv-stelvio-2017-vorstellung-sitzprobe-1200x800-adbed46cb4615583 alfa-romeo-suv-stelvio-2017-vorstellung-sitzprobe-1200x800-075a241eb0023aca alfa-romeo-suv-stelvio-2017-vorstellung-1200x800-f6e104c37f495e7b alfa-romeo-suv-stelvio-2017-erlkoenig-1200x800-3c4aa7bd960696d2

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин