AUTO BILD България / Първи впечатления от Lada Vesta

Първи впечатления от Lada Vesta

Lada Vesta e изгодна алтернатива на Fiat Tipo и Skoda Rapid. Цената е атрактивна, а оборудването – прилично. Ние тествахме модела


22
февр.
2017

В наши дни марката Lada е свързана по-скоро с носталгията (или отвращението – в зависимост от нагласата) по комунизма. В България пазарният дял на руския бранд, предлагащ модели с ниски цени, се дължи преди всичко на култовия офроудър Niva: защото никой друг не предлага по-добра проходимост на толкова ниска цена (от 17 400 лв.). Другите по-нови автомобили на марката не се радват на голяма популярност у нас. Vesta ще се опита да промени това: освен свежия си дизайн, „разположен“ върху дължина от 4,41 м, „руснакът“ предлага и прилично място в интериора. Багажникът е с обем 480 литра – което е достатъчно, макар че конкурентите предлагат повече – Fiat Tipо разполага с 520 л, а Skoda Rapid – с 550.

Още при качване в купето обаче започваме да се съмняваме в способностите на модела. Евтината пластмаса и нискокачествената тапицерия на седалките (серийно с отопление!) не ни се нравят особено. Но поне управлението на кокпита е лесно – а и обзавеждането е добро, без доплащане получавате климатик и централно заключване. В списъка с екстри откриваме камера за заден ход, 7-инчов цветен дисплей, автоматичен климатик и отопляемо предно стъкло. Асистиращи системи? Има още време, докато Lada започне да ги поставя. Засега Vesta може да се похвали само с показание за налягането на гумите и ESP. Заводското радио разполага с AUX- и USB-изходи, както и с Bluetooth-свързаност.

При шофиране автомобилът създава спокойствие – а повечето клиенти вероятно няма да имат проблеми с недиректното кормилно управление. Окачването не е особено комфортно – дори и малките неравности „проникват“ в кокпита, а бързото движение по завои не е парадната дисциплина на Vesta. 1,6-литровият бензинов двигател е от „старата школа“ – за да набирате скорост, му трябват високи обороти, а при тях става шумничък. Добрата новина запазваме за финала: в България Vesta струва от 20 600 лв. За Rapid ще ви трябват поне 3000 отгоре, а за Tipo – oколо 2000.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >