2017
Едва ли има друг автомобилен клас, който да влияе толкова добре на имиджа на производителите като купетата. Това е добре известно и на луксозната марка Infiniti. Новото Infiniti Q60 Coupé е базирано на лимузината Q50, като базовият модел е с 2-литров 4-цилиндров двигател с 211 к.с. и задно задвижване. AUTO BILD тества по-мощния 3-литров V6 с 405 к.с. и двойно задвижване. Още на пръв поглед впечатляват динамичните линии и острите извивки на каросерията. И докато предшественикът Q37 бе с по-делова визия, то специалното лаково покритие Sunstone Red (собствена разработка на Infiniti) превръща Q60 в истински магнит за погледите. Infiniti изглежда освежаващо модерно и различно в сравнение с германските си конкуренти Audi A5, Mercedes C-клас Coupé и BMW Серия 4.
Удобни кожени седалки в интериора
Интериорът също изглежда различен с двата тъчскрийна на средната конзола, но управлението понякога не е особено логично. Но ще можете да се настаните много спортно в удобните кожени седалки. Единствено люкът на покрива леко намалява пространството над главата при водачи с ръст над 1,90 метра.
Спонтанни реакции без турбодупка
Новоразработеният алуминиев V6 стартира с натискане на бутон и звучи много приятно от двете ауспухови тръби. Агрегатът впечатлява с високия въртящ момент още от ниски обороти и спонтанните си реакции без осезаема турбодупка и ускорява Q60 с лекота. След това модерният V6 битурбо бързо и устремно се доближава до ограничителя на максималните обороти. 7-степенната автоматична трансмисия ни допадна с нежните превключвания в автоматичен режим, но при ръчна намеса с лостчетата на волана не реагира особено спонтанно. Поради това Infiniti леко изостава от германските си конкуренти като Audi S5 или Mercedes-AMG C 43 въпреки по-високата си мощност.
Q60 предлага различни режима на шофиране
И без това Q60 ще привлече вниманието на спортните водачи най-вече с високотехнологичното си окачване: адаптивните амортисьори и електронното кормилно управление с технология Drive-by-Wire предлагат 6 различни режима на шофиране. Освен 5 параметъра за двигателя и трансмисията те включват и още две настройки за пружините общо 7 (!) избираеми настройки на кормилното управление. Още при базовата настройка окачването е приятно стегнато, по междуградските пътища купето се движи много жизнено и благодарение на двойното задвижване, което подава повече мощност към задните колела, постига високи скорости в завоите.
Купето на Infiniti буди доверие
Прекаленото презавиване се предотвратява от Torque-Vectoring, при което Q60 нежно недозавива с предните колела. Електронното кормилно управление с променливо предавателно число е изненадващо стегнато, но не е достатъчно информативно. Но като цяло Q60 буди доверие дори и при по-амбициозните водачи, които предпочитат подчертано спортния стил на шофиране.