Първи впечатления от новия Sprinter: комфортното товарно магаре


13
апр.
2018

Mercedes представи следващата генерация на Sprinter. За разлика от предшественика си, новият модел на компанията от Щутгарт е разработен без помощта на VW. По отношение на дизайна германците са използвали за вдъхновение леките автомобили на марката. „Лицето“ на буса получава по-фини линии – най-силно впечатление спрямо предходното поколение правят значително по-тънките фарове, които опционално са с Full LED-техника. Решетката в новото издание е „по-прибрана“. В зависимост от нивото на оборудване, клиентите получават боядисана в цвета на купето или небоядисана броня. Отстрани винаги има черна пластмасова лайстна. Автомобилът ще бъде предлаган с три дължини на междуосието (3,25-4,33 м) и с четири на каросерията. Заедно с различните варианти за трансмисията, двигателя и обзавеждането по данни на Mercedes ще има до 1700 комбинации. Ще има дори 5,5-тонна версия.

В най-евтината „товарното магаре“ получава табло от сива пластмаса с голямо отделение за вещи и само две дюзи за вентилацията, но със същия дизайн като при CLS. Няма дори радио, а воланът е лишен от каквито и да е бутони. Отворите под стъклото са открити. При едно ниво нагоре Sprinter е с простичко радио, две дюзи повече и жабка под еърбега за пътника до водача. Тук воланът получава първите си бутони, които позволяват управление на арматурното табло. Новост е и позицията на селектора за автоматика – който е разположен върху кормилната колона както при леките автомобили на марката. Когато клиентите платят повече, откриваме пиано лак в интериора, напълно мултифункционален волан и дори инфотейнмънт система MBUX, последен писък на техниката, каквато още няма дори в S-клас! MBUX разполага с тъчскрийн и 3D-графика, гласово управление, навигация и др. Системата може да бъде поръчана със 7 и 10,25-инчов дисплей.

Дългият 5267 мм бус се управлява почти като обикновен лек автомобил. Казваме „почти“, тъй като вероятно повечето водачи ще бъдат изнервени заради шумовете от вятъра, които се образуват около рамката на вратата след достигане на 100 км/ч. Това обаче е единственото по-неприятно нещо: 4-цилиндровият дизел с обем 2143 куб.см работи спокойно и не е шумен, а повърхностите за стените отзад са толкова здраво направени, че дори по най-лошите пътища няма да влизат в резонанс. Изключително приятно работи 9-степенната автоматична скоростна кутия с хидротрансформатор, чиито предавки могат да бъдат превключвани и с помощта на „пера“ от волана. С тази трансмисия Sprinter се движи почти като електромобил, ускорявайки равномерно и без прекъсвания в тягата. Благодарение на различните камери, с които автомобилът може да бъде наблюдаван и от птичи поглед, паркирането е лесно като детска игра. Окачването е с комфортна настройка и безпроблемно „филтрира“ неравностите, а дългото междуосие (3924 мм) осигурява стабилно поддържане на правия ход по магистралата, където почти няма да се налага да правите корекции с волана. Като цяло Sprinter е добре балансиран – дори при по-бързи завои каросерията се наклонява съвсем леко.

За пода на товарния отсек купувачите могат да избират между три вида настилки. Серийната е класическа метална, а за по-специални задачи можете да поръчате пластмасова или дървена – като първата е с до 18 кг по-лека в сравнение с „най-яката“ – от дърво. Благодарение на преработените калници, които издържат на по-сериозно натоварване, обемът на каросерията е увеличен с до 17 кв. м. Изпълненията за превоз на пътници могат да бъдат оборудвани с до 20 места.

Sprinter е достъпен с предно, задно или двойно задвижване. Първата версия има с 80 мм по-нисък товарен ръб поради липсата на кардан и тежи с 50 кг по-малко. От Mercedes са обърнали сериозно внимание и на асистиращите системи. Опционално бусът получава система от камери, които позволяват 360-градусов обзор. Може да бъде поръчана и камера, която гледа назад, с картина в огледалото. Сериен е асистентът срещу страничен вятър. Германците монтират също система за следене на лентата, предупреждение при умора, спирачен асистент и автоматично поддържане на дистанцията.

От Щутгарт разкриват, че Sprinter ще улесни транспорта на храни, тъй като ще може да бъде оборудван с 3-зонова климатизация на товарния отсек – т.е. ще може да превозва замразени, охладени и продукти с нормална температура. Когато шофьорът пристигне до целта, светлинна система му сигнализира кое чекмедже точно да отвори – като тази функция ще бъде достъпна на малко по-късен етап.

Sprinter разчита и на пакет от дигитални услуги, които мениджърите на флотилии ще могат да управляват онлайн посредством специален портал. Телеметрията ще предава в реално време данни за състоянието на автомобила към Cloud. Така например посещенията за обслужване в сервиза ще могат да бъдат планирани по-лесно. Автомобилите ще могат да бъдат отключвани дистанционно, когато достигнат местоназначението си. Благодарение на серийната функциия Keyless Start ежедневието на водачите ще бъде по-лесно.

В началото бусът, който ще бъде на пазара от юли, ще разполага с две дизелови моторизации. 3-литровият „шестак“ ще бъде по-мощната – със 190 к.с. и 440 Нм. 2,1-литровият мотор с 4 цилиндъра ще може да бъде поръчван със 114, 143 и 163 „коня“. При моделите с предно задвижване най-потентната модификация развива не 163, а 177 „коня“ – но тя ще бъде достъпна само за кемпери. Мощността се предава или чрез 6-степенна ръчна скоростна кутия, или посредством 9-степенна автоматична. Цените за Германия ще стартират от 19 900 евро.

Наред с eVito, Mercedes ще пусне и електрически Sprinter – от 2019, който ще изминава 150-200 км с едно зареждане на батериите.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >