Коба-сан изпитва удоволствие от работата си. Едрият японец, главен инженер на Toyota, е седнал зад волана на новия C-HR и работи концентрирано с волана, педалите и скоростния лост. Той обича агресивния стил на шофиране и доста уверено „юрка“ автомобила по празните пътища в Айфел.
Условията са типични за планинските пътища: понякога настилката е суха, понякога е влажна, понякога грее слънце, понякога вали. Изкачвания и спускания, гладък асфалт и неравна настилка – условията постоянно се променят. Всичко това не е проблем за Коба-сан и C-HR. Автомобилът завива решително, лежи стегнато на пътя, почти не се наклонява в завоите. 1,2-литровият двигател се развърта жизнено до близо 6000 оборота, като при това не се натрапва акустично. Всичко създава усещане за лекота и пъргавина – съвсем различно от това, с което сме свикнали при добродушните модели на Toyota.
C-HR с много ръбове и извивки
Но при японците нещата се променят. За шефа Акио Тойода е известно, че е запален състезателен пилот и обича да участва в 24-часовите състезания на Нюрбургринг. И че иска и поощрява необичайни дизайнерски идеи – това се вижда при новия Prius. За Mirai да не говорим … Дизайнерите са получили пълна свобода на действията и при C-HR. Резултатът е подчертано приятно оформен кросоувър, с много ръбове и извивки и фарове с остри форми. Засега те не се виждат –тестовият автомобил е максимално облепен със стикери, дори и кокпитът е напълно скрит – но под маскировката формите се разпознават добре.
C-HR е вторият автомобил след Prius, конструиран на т. нар. платформа TNGA (Toyota New Global Architecture), като за разлика от Prius междуосието е скъсено, а следата е разширена. И още нещо: C-HR не е конкурент на Nissan Juke – прекалено е голям, с дължина 4,35 метра, широчина 1,79 метра и височина 1,57 метра. Затова и предлага много място в интериора, дори и отзад можете да се разположите много удобно.
Базовата цена ще е около 40 000 лева
За пазара в Европа са предвидени два варианта на задвижването, хибрид със 122 к.с., 1,8-литров бензинов мотор, предно задвижване и CVT автоматична трансмисия. Представеният тук 1,2-литров турбо мотор със 116 к.с. от Auris ще се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия или безстепенна CVT автоматична трансмисия. Продажбите стартират в край на 2016 година, моделът ще се произвежда в Турция заедно с Corolla и Verso. Toyota все още не дават точна информация за цените и оборудването, по според нас базовата цена ще е около 40 000 лева.
Извод
Дирк Бранке
Toyota произвежда разумни, надеждни автомобили – това е всеизвестно. Но японците могат и повече – това се вижда от C-HR: комбинация между модерна техника, ярък дизайн и пъргава управляемост. Браво, Toyota, C-HR ни харесва.