2020
„Обичамe VW K70. Защото с него започва изцяло нова глава в историята на VW.“ С този рекламен слоган Volkswagen K70 стъпва на пазара преди 50 години. С водно охлаждане, предно задвижване и модерен дизайн, седанът от среден клас маркира нова ера в развитието на Volkswagen.
На 20 октомври 1970 г. на пресконференция в Залцгитер Volkswagen представя новия K70 и завода, построен специално за производството на този модел. Прессъобщението гласи: „Нов Volkswagen, различен от всички предишни – това е VW K70.“ Всъщност, седанът тръгва в нова посока в много отношения. С този модел Volkswagen отива на прага на нова, успешна ера.

С водното охлаждане и задвижването на предните колела в K70, Volkswagen направи промяната на концепцията за задвижване, която беше напълно нова за марката и която по-късно успешно се утвърди с Passat и Golf. K70 имаше каросерия с независимо окачване, отговарящо на най-новите стандарти. Изключително дългото междуосие позволява просторен интериор и много приятни емоции при шофиране.
На фона на всички удобства, основният акцент е поставен върху активната и пасивната безопасност. Характеристики като усилената пътническа клетка, зоните за абсорбиране на енергията при удар отпред и отзад, резервоарът отзад в защитеното пространство и стандартната подготовка за предпазни колани на всички седалки задават нови стандарти.
Дизайнът на автомобила с неговите ясни линии все още изглежда модерен и днес. Седанът е проектиран от Клаус Луте, един от най-важните автомобилни дизайнери по това време. Елементи от подписа му оформят и по-късните модели на Volkswagen като Golf и Polo.

Карл-Гюнтер Куайсер е човек, който е видял K70 и времето на промени във Volkswagen от самото начало. 79-годишният мъж започва кариерата си във Volkswagen през 1970 г. като бояджия в новия завод в Залцгитер. Той все още помни първите няколко години, които бяха фаза на ново начало и промяна. „Това беше нещо много специално“ – така той обобщава времето с K70.

Автомобилът с водно охлаждане, предно предаване, четири врати и най-вече сензационното пространство както в интериора, така и в багажника бързо успява да го спечели. Той купува първия си K70 през есента на 1971 година. Дотогава той кара „костенурката“ – и затова промяната е революционна. След три броя K70 в гаража на Куайслер влиза Volkswagen Golf попадна му.
От K70 до ID.3
Днес германецът кара и двете: K70 LS и Golf 8. С K70 той е сбъднал една мечта и участва успешно в ретро ралита и походи с класическия автомобил. През септември пътуването до Залцгитер го отведе на старото му работно място. Всъщност той би искал да отпразнува 50-ия рожден ден на K70 със своя фен клуб с екскурзия и юбилейно празнество, но за съжаление обстоятелствата тази година не позвояват. Така той празнува в „тесен кръг“ в Залцгитер със спомени от много специално време. Отново и отново служителите се спират до непознатия автомобил – и бившият колега Куайсер с радост отговаря на всеки въпрос.
Мъжът е особено горд от факта, че досега е карал всяко поколение на Golf. С Golf 8, „дигиталния“, той отново приема промяната и предизвикателството с отворени обятия, това просто продължава. И едно е сигурно: ID.3 също ще намери място в гаража му!
