2022
Идеята за SUV Lotus далеч не е от вчера – англичаните представиха концепция на висок модел още през 2006 г. в лицето на APX. Въпреки това т.нар. Aluminium Performance Crossover никога не влезе в серийно производство. APX трябваше да получи V6 със свръхпълнене, но неговият духовен наследник ще бъде с електрическо задвижване. В навечерието на представянето на модела утре, 29.03, от Lotus най-накрая оповестиха името му – Eletre.
Противно на слуховете, че то щяло да бъде Lambda, Eletre продължава традицията за имената, започващи с „E“. Eletre ще бъде ключов модел за Lotus, който ще използва новата платформа на марката за електрически „лайфстайл“ модели. Благодарение на патентни изображения, вече можем да загатнем какъв ще бъде интериорният и екстериорният дизайн на SUV-а. Тyp 132, както е вътрешнозаводското означение на модела, ще бъде с размерите горе-долу на Porsche Cayenne. Eletre ще се произвежда в Ухан, Китай, в новия завод на марката, построен съвместно с Geely.
От Lotus разкриват, че платформата е проектирана за автомобили с междуосие между 2889 и 3100 милиметра. Големите батерии с капацитет до 120 кВтч ще осигурят необходимата за голям пробег енергия, а 800-волтовата система позволява бързо зареждане. Очаква се Eletre да бъде със задвижване на четирите колела. Вероятно най-тежкият сериен Lotus в историята ще генерира между 600 и 700 конски сили.
След SUV-а в рамките на следващите две години ще бъдат пуснати купе с четири врати и по-малък кросоувър. Всички тези модели ще бъдат електрически, тъй като Emira е последният модел на ДВГ с емблемата на Lotus. През 2026 г. на пазара трябва да излезе нов Lotus, разработен съвместно с Alpine.