Досега марката Lotus беше позната със своите малки, леки и бързи модели. А Eletre трябва да бъде голям, тежък – и дяволски бърз! Британският производител няма избор: само с екзотични спортни модели в наши дни не се оцелява. И какво, спасението е в електрически SUV? Явно китайските собственици на компанията от Geely са убедени в това – ето защо са инвестирали милиарди в новия висок модел.
Да се качваш без да се сгъваш и да се разположиш удобно – никой Lotus в историята не е предлагал подобен комфорт. Спокойно се настанявам в коженото кресло, при което дори лумбалните опори са невероятно меки, а зад мен остава щедро пространство за цялото семейство. Електрическият заден капак и сгъваемата задна седалка улесняват товаренето.

И въпреки всичко това този Lotus впечатлява с фамозна динамика при шофиране. Около 900 к.с. и 985 Нм максимален въртящ момент ви очакват в топмодела. При кикдаун Eletre R се изстрелва тихо и бързо към хоризонта като влак-стрела: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 2,9 секунди – леле, направо спира дъха ти!
Eletre е три пъти по-тежък от Elise
Хубаво е, че благодарение на десетилетията в моторспорта хората от Lotus са се научили как да „обуздават“ толкова скоростни машини. Изкуството е във фините настройки: въпреки че Eletre е над два пъти по-дълъг и три пъти по-тежък от Elise, адаптивното окачване с въздушни възглавници, завиващите задни колела (с отклонение до 3,5 градуса), гъвкавото задвижване на четирите колела, както и интелигентното векторно разпределение на тягата правят Eletre толкова пъргав, че няма да повярвате, че тежи 2,8 тона.

И тъй като толкова просторен модел направо ви примамва да потеглите на дълъг път, инженерите интегрират батерия, която позолява в най-добрия случай до 600 километра пробег и максимална мощност при зареждане от 350 кВт. Всичко това прави SUV-a напълно пригоден за всекидневието.
Цена – минимум 302 000 лева
За максимална безопасност Eletre разполага с един фиксиран и с един подвижен лидарен сензор, както и с два, които излизат от предните калници – досущ като при автомобилите на Джеймс Бонд. Благодарение на тези сензори, както и на половин дузина камери и радари, SUV-ът е напълно оборудван за автономно управление.
А ако нещо в софтуера липсва, ще го получите по-късно over the air – стига да сте готови да платите цената от 302 000 лева. Но автомобилите Lotus никога не са били евтини…

Технически данни и цена: Lotus Eletre R
• Задвижване: по един електромотор отпред и отзад
• Мощност: 675 кВт (918 к.с.)
• Максимален въртящ момент: 985 Нм
• 4х4-задвижване
• Капацитет на батерията: 112 кВтч
• Д/Ш/В 5103/2231/1636 мм
• Обем на багажника: 611-1532 л
• 0-100км/ч: 2,95 сек
• Максимална скорост: 265 км/ч
• Пробег: 450 км (WLTP)
• Цена от 150 990 евро
Извод
Естествено, това не е първият електрически SUV за изпреварващата лента. Но ако Lotus иска да оцелее, единственият начин е с модели като този. А всъщност Eletre е много забавен за каране.