2023
Dacia Jogger е автомобил с много таланти – без значение дали го приемате като SUV, комби или просто като 7-местен модел. Освен че обединява много типове автомобили, „румънецът“ иска да изпълни всички желания на клиентите и по отношение на задвижването (стига да не търсите дизел).
Купувачите могат да изберат „чист“ бензин със 110 конски сили, версия на пропан-бутан – а вече и хибрид. Той използва същата техника, която Renault вече лансира и за Megane.
Става въпрос за пълен хибрид без възможност за зареждане от контакта, но с автономен пробег над 900 км. Той бива постигнат с помощта на 4-цилиндров бензинов агрегат с 94 к.с. и два електродвигателя – съответно с 20 и 49 к.с. Последният е интегриран в скоростната кутия и подпомага ДВГ при ускорение. Другият агрегат на ток е стартер-генератор – той се грижи за финото превключване на различните видове задвижване.

Мulti-mode автоматичната трансмисия превключва предавките много фино. А това не е маловажно, защото електрическото задвижване е с две, а двигателят с вътрешно горене – с четири предавки. Ако двигателят с вътрешно горене не ревеше винаги толкова силно, когато имаше нужда от повече тяга, тъй електрониката вдига оборотите много за секунди, придвижването с Jogger, който със своите 141 к.с. е достатъчно добре моторизиран, би било перфектно – особено с оглед на ценовия клас и сегмента.
Не стремглаво, а стабилно ускорение
Единствено силният шум нарушава впечатлението за солидност, което предлагащият до 7 места Jogger създава. На седалките, които са малко прекалено меки, водачът и пасажерите могат да се насладят на плавното придвижване на хибрида в трафика. Ускорението не е впечатляващо, но напълно достатъчно, за да се включвате лесно в трафика и да изпреварвате лесно камионите.

Не очаквайте просторната Dacia да оставя черни ивици по асфалта. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,0 секунди, а с максимална скорост 167 км/ч гарантирано няма да бъдете най-бързите на магистралата в Германия.
Шасито и кормилното управление изненадват приятно
Шасито и кормилното управление също изненадват положително. Jogger следва уверено траекторията на завоите, а командите от волана биват изпълнявани достатъчно прецизно. И макар че португалските улици са доста далеч от перфектни, просторната Dacia умело филтрира неравностите по тях.
Навигационната система го раздава прекалено спокойно, когато става въпрос за воденето по маршрута. Приятният женски глас винаги малко закъснява в ключовите моменти. Ако не внимавате, ще ви се наложи да правите по още няколко обиколки, за да стигнете до целта си.
Разход малко над 5 литра
Въпреки това шофьорът на Jogger не бива да се притеснява, че ще остане без гориво поради допълнителните обиколки, защото хибридът е изненадващо икономичен. При първото ни шофиране през планините до Лисабон и по крайбрежието, румънското комби се задоволяваше с малко над 5 литра на 100 километра от своя 50-литров резервоар.

Освен това ни зарадва добре работещата рекуперация, която може да бъде усилена чрез позиция B на скоростния лост до One Pedal Drive – тогава буквално пред очите ви енергията се връща към батерията с капацитет 1,2 кВтч, докато гледате показанията на централния дисплей – и в крайна сметка всичко това рефлектира в намаления разход на гориво.
Независимо кой режим на шофиране е избрал водачът, хибридът винаги потегля на ток и може да достигне почти 70 км/ч без да се намесва ДВГ. Разбира се, с оглед размера на батерията, това е възможно само за много кратко разстояние, но поне можете да се измъкнете от квартала рано сутринта без да ви чуят.

И за малко да забравим най-важното за Dacia – цената! Първият хибрид на марката ще струва минимум 50 490 лв. – което го прави най-достъпния хибриден 7-местен автомобил на българския пазар, но също така – и най-скъпата Dacia.
ИЗВОД
Досега Dacia успяваше да привлече своите фенове основно благодарение на цената. Това обаче ще бъде по-трудно с Jogger Hybrid. Но ако погледнете цялостното предложение, около 50 000 лева всъщност е разумна сума – най-вече защото хибридната система не се представя по-лошо, отколкото при позиционирани в по-високите класове модели.