AUTO BILD България / Първият хибрид на AMG

Първият хибрид на AMG

Mercedes-AMG залага на хибридна техника за първи път в историята си. Модификациите „с две сърца“ ще получат означението „53“, с което ще дебютира CLS 53


15
ян.
2018

CLS е един от първите модели на Mercedes, оборудвани с новия двигател на AMG. В CLS 53 ще бъде поставен новият редови „шестак“ на Daimler. Най-мощната модификация на модела с този мотор досега беше CLS 450 (367 к.с. + 22 от електродвигател) – вече обаче на върха е новата версия с „напомпан“ до 435 к.с. бензинов агрегат (в комбинация с електрическото задвижване системната мощност достига 457 „коня“). Към традиционното турбо в случая е добавено и електрическо.

И визуално CLS 53 се отличава от стандартните версии на модела – без да изглежда твърде агресивно, все пак през идните месеци трябва да се появи и версията с четири врати на AMG GT. 53 разполага със специална предна броня. Други отличителни черти са двете хромирани лайстни в радиаторната решетка, праговете и задната престилка с дифузьор и четири кръгли ауспухови тръби. Серийно CLS „стъпва“ на 19-цолови джанти, опционално клиентите могат да поръчат „20-ки“. Следата е увеличена – не само за по-красив външен вид, но и за повече стабилност в завоите. В момента няма пряк конкурент за CLS 53 – до идването на новото S7 донякъде единствено Porsche Panamera се вписва в концепцията за „купевиден“ мощен модел с четири врати. Със своите 560 к.с. BMW M6 Gran Coupé играе в съвсем друга лига.

Структурата на кокпита от стандартния CLS е запазена и при AMG-версията. Новост е облеченият в напа спортен волан, чиито точки за захват могат да бъдат изработени от микрофазерна материя за по-добър контакт. Новите седалки осигуряват по-стабилна странична опора за водача и пътника до него. Инфотейнмънт системата с два 12,3-инчови дисплея (опционално) вече ни е позната от CLS, E-, S- и G-клас и при CLS 53 представя данни за пътуването, навигацията и инфотейнмънт съдържанието. Наред със стандартната информация водачите на 53 могат да откриват тук информация за температурата на двигателя и трансмисията, страничното и надлъжното ускорение, моментната мощност на мотора, достъпният въртящ момент, налягането на турбото, както и температура и налягане на гумите. Не липсват спортни декорации в червено, както и от карбон.

Оборудването на най-мощния CLS e типично за AMG: задвижването на четирите колела 4Маtic+ е серийно. В зависимост от ситуацията, то изпраща мощност към предната ос посредством електромеханичен съединител. Без доплащане клиентите получава по-спортно настроено въздушно окачване (AMG Ride Control+) с адаптивни амортисьори, регулируеми в четири степени (Comfort, Sport, Sport+). От AMG са променили и геометрията на предното окачване и са използвали по-устойчиви на усукване шенкели. Петте режима за шофиране (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) позволяват на шофьора да настройва окачването, кормилното управление и „картата“ на двигателя по собствен вкус. Електронното ограничение до 250 км/ч отпада след поръчката на AMG Driver’s Package – с него можете да вдигнете 270.

По традиция в първата година на модела, който ще се появи в шоурумовете през лятото на 2018, ще бъде пусната версия Edition 1. Специалната серия CLS 53 ще се отличава със златисти акценти и черна напа върху седалките. Воланът с лого Edition 1 е част от оборудването, също както и амбиентното осветление и аналоговият часовник в централната конзола.

Двигателят на 53 е вариант на М256 в по-висока степен на мощност. Със стандартно и електрическо турбо колата постига 435 к.с. и 520 Нм, „подкрепени“ от 22 „електрически“ конски сили. Благодарение на всичко това машината ще реагира значително по-спонтанно на командите с педала на газта. Автомобилът използва 48-волтова електрическа мрежа. Благодарение на пъргавата 9-степенна автоматична скоростна кутия и 4х4 близо 2-тонният CLS 53 ускорява за 4,5 сек от 0 до 100 км/ч. Към момента Mercedes не дава данни за цените – но ние очакваме те да започват от около 180 000 лева.

Технически данни

Mercedes-AMG CLS 53 • Мотор: 3-литров редови със стандартно и електрическо турбо • Работен обем: 2999 куб.см • Макс. мощност: 435 к.с. (бензинов двигател) + 22 к.с. E-Boost • Макс. въртящ момент: 520 Нм (бензинов двигател) + 250 Нм E-Boost • Трансмисия: 9-степ. автоматична • Задвижване: 4х4 • Разход: 8,4 л/100 км • Тегло: 1905 кг (DIN) / 1980 кг (EG) • 0-100 км/ч: 4,5 сек • Макс. скорост: 250 км/ч (270 км/ч с AMG Driver’s Package).

Още по темата

Card image cap
Нова муцуна за Giulietta

26
февр.
2016

Alfa Romeo прави фейслифт на Giulietta. Освен нова муцуна ще има и нов дизелов мотор със 120 к.с.

Card image cap
Освежаване за Logan и Sandero

29
сеп.
2016

Клаксонът вече ще се активира от центъра на волана, ще има нов базов бензинов агрегат с обем 1 л

Card image cap
Goodyear CityCube: концептуалната гума със сензорна технология

9
мар.
2017

Тя е предназначена за новия концептуален автомобил на Toyota

Card image cap

В последния брой:

Архив >