Новини » Първият сериен Rimac Nevera тръгва по пътищата

Първият сериен Rimac Nevera тръгва по пътищата

1307
2022

След пет години разработка и тестване, три поколения технологии на задвижването, 18 прототипа, 45 физически краш теста и повече от 1,6 милиона часа проектиранe, първата производствена версия на Rimac Nevera слезе от новата производствена линия на Rimac . От Nevera, която се прави на ръка, ще излизат до 50 бройки всяка година.

Първата Nevera, решена в поразителен перлен цвят Callisto Green с графитни джанти Vertex и интериор от алкантара, беше представена на Фестивала на скоростта в Гудууд миналия месец. Автомобил „#000“ ще остане притежание на Bugatti Rimac като демонстрационен автомобил.

Първите бройки, предназначени за частни клиенти, вече се сглобяват, като направат на всяка Nevera отнема 5 седмици, а много от нейните части и системи се произвеждат месеци преди това в съоръженията на Rimac. Автомобили скоро ще бъдат доставени на купувачите по целия свят чрез глобалната мрежа на Rimac Automobili от 25 официални дилъра, която се простира в Съединените щати, Европа, Близкия изток и Азия. Екземплярите от първата година от производството на Nevera вече са разпродадени, тъй като нетърпеливите клиенти се надяват да изпитат първия в света изцяло електрически хиперавтомобил.

Rimac Nevera се задвижва от 4 електромотора, които генерират максимална мощност от 1914 конски сили и въртящ момент от 2360 Нм. Благодарение на това хиперавтомобилът разполага с интелигентна система за задвижване на четирите колела. Тя позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (0 – 60 мили в час) само за 1,85 секунди, а до 160 км/ч (100 мили в час) – за 9,3 секунди, както и максимална скорост 412 км/ч.

Nevera е оборудвана с батерия с капацитет 120 кВтч, която позволява пробег с едно зареждане до 550 км по цикъла WLTP. Батерията може да се зарежда на бърза заряна станция с мощност до 500 kW – тогава зареждането от 0 до 80% ще отнема едва 19 минути. Спирачната система Brembo с 390-милиметрови карбоново-керамични дискове разполага с иновативна система за рекуперация, която позволява максимално зареждане при спиране или движение по инерция.

Nevera е разработена изцяло от нулата, като повечето ключови системи са разработени и направени от Rimac. За да постигне целите за изключително висока мощност, които екипът си постави за Nevera, всички основни компоненти е трябвало да бъдат разработени по поръчка. Изцяло ново поколение батерии, инвертор, скоростна кутия, двигател, системи за управление, инфотейнмънт система и т.н. са разработени специално за Nevera. По време на процеса на разработка задвижващият механизъм беше преработен три пъти в процес, продължил повече от две години.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ