2022
Междинни резултати от продължителните тестове на AUTO BILD
КОГАТО ВЗЕМАМ PORSCHE, ми е необходимо повече време. Звучи абсурдно, но е така. Макар и да не е съвсем вярно. Преди първата ми командировка с Taycan 4S получавам мнения и наставления – при разстояние от 500 километра ще се наложи да зареждам два пъти. А зареждането с ток не е като това с бензин – трае повече…Още след първите метри обаче установявам, че този автомобил не познава сякаш има крила. Ускорението е внушително, при това карам в екологичен режим. Притиснат съм към облегалката, звукът е като на стартиращ реактивен самолет. Както и очаквах навигацията ми показва две спирания за зареждане. С достатъчен пробег на десет километра преди първата спирка се поддавам на изкушението и превключвам на режим Sport Plus. Давам газ и съм въодушевен. Такава тяга не съм изпитвал и с двигател с вътрешно горене. После идва ред на кабела и зареждането – то става с до 257 кВт. и след точно 22 минути батерията е на 81 процента. Все пак не продължи много. Ще трябва да преосмисля предразсъдъците си. Накрая пристигам с това Porsche може би с петнайсетминутно закъснение. През нощта зареждам Taycan в гаража. Пътят обратно е рутинен – невероятно е, колко бързо свиква човек с новата мобилност. Стратегията на зареждане ми е позната от пътят на отиване. Иначе щеше да е добре, ако пробегът беше с 200 километра по-голям – тогава щях да бъда по-гъвкав. Междувременно всички мои предразсъдъци към Taycan са изчезнали и не ни дели нищо. Е, може би само онези 170 000 евро. Усещането в това електрическо Porsche Taycan е като в типично Porsche.
+ динамичните характеристики са като извънземни, страхотна управляемост, почти перфектна позиция на седене (поне за водача). – – малък пробег. Ако натискате педала на газта повече, ще зареждате още по-често.
PORSCHE TAYCAN 4S
СТАРТ 17-ти октомври 2020 г.
ЦЕНА С ЕКСТРИТЕ 171182 евро
ДОСЕГА СМЕ ИЗМИНАЛИ 61481 км
ТЕСТОВ РАЗХОД 24,1 кВт./100 км