Първият кросоувър на Peugeot се казва 408

2206
2022

Peugeot ще пусне кросоувър на базата на 308. 408 не е SUV-Coupé – въпреки скосената линия на покрива и по-голямата си височина. AUTO BILD разгледа модела отвътре!

Peugeot разширява моделната си гама с 408. Новият модел е базиран на компактния 308 и не е SUV-Coupé – въпреки, че е по-висок и със скосена линия на покрива.

408 ще се произвежда от края на 2022 втв френския град Мюлуз и ще бъде в шоурумите от януари 2023 г. – първоначално с бензинов мотор и два Plug-in-хбридни варианта, а по-късно ще се появи и изцяло електрическа версия. Цените за 408 все още не известни, но се очаква да започват от 70 000 лв. 

Новото 408 е базирано на платформата EMP2 – също както и 308 и SUV 3008. С дължината си от 4,69 метра обаче е значително дълъг от своите двата събратя (308: 4,36 м / 3008: 4,45 м).

408 е насочен към хора, които търсят стилен и разнообразен автомобил, но въпреки това предпочитат високата позиция на седене на един SUV. Още една подробност: в Китай французите вече са продавали седан с името 408. Затова там новият кросопувър ще се нарича 408 X.

Размери

дължина: 4,69 м
широчина: 1,85 м
височина: 1,48 м
междуосие: 2,79 м
клиренс: 19 см
обем на багажника: 536-1611 л (PHEV: 471-1546 л)

Външен вид – много заемки от 308

408 изглежда динамично, притежава клиренс от 19 см, като не крие приликите си с 308. И тук предницата е доминирана от тесни LED-фарове (опционално матрични LED) с типичните за Peugeot дневни светлини с формата на резци. В средата личи новата емблема на Peugeot. Джантите на ниво GT са 20-цолови, докато серийните са от 17 до 19-цолови.

Кокпит с богато серийно оборудване

408 получава едно към едно кокпита на 308 – или по-скоро е обратното. Според Peugeot архитектурата на кокпита е създадена за кроссоувъра, а впоследствие се решава тя да дебютира в 308.

Единствената разлика е по-високата позиция на седене. Иначе вътре има 10-инчов дигитален кокпит и новата инфотейнмънт система на Peugeot с 10-инчов дисплей. Базовото оборудване „Allure“ включва частични кожени тапицерии, двузонов климатроник, асистент за паркиране, LED-фарове и навигационна система. Над това ниво са“Allure Pack“ и „GT“. Някогашното базово оборудване „Active“ е премахнато от Peugeot при всички модели заради недостатъчно търсене.

Отзад – по-малко място за главите и повече за краката

Заради скосената линия на покрива на задната седалка ще ви липсва място за главата, ако сте с ръст над 1,80 м. Затова пък ще имате достатъчно място за краката – благодарение на голямото междуосие.

За съжаление позицията на седене не е съвсем оптимална, тъй като заради ниската и къса повърхност за седене имате малко опора за бедрата. Обстоятелство, което 408 наследява от 308. Нямаме забележки относно мястото в багажника: от 536 до 1611 литра товарен обем (при Plug-in-хибридите с 65 литра по-малко). Товарната височина на 408 е по-ниска заради скосената линия на покрива.

Бензинови мотори и Plug-in хибриди за пазарния старт

Гамата на моторизациите е почти същата като при 308, но е малко редуцирана за 408. За кросоувъра не се предлагат нито бензиновата, нито дизеловата версия със 110 к.с. Базовият мотор е 3-цилиндров със 130 к.с. Над него има два Plug-in-хибрида със 180 и 225 системна мощност, както и с по 60 километра електрически пробег.

Трансмисията е автоматична 8-степенна, а задвижването – винаги предно. Няма двойно задвижване – все пак 408 не е SUV. По-късно ще има версии мек и пълен хибрид.

Пазарен старт – януари 2023 г.

Пазарният старт на 408 е обявен от Peugeot за януари 2023. Относно цената засега няма информация.

ИЗВОД

Мориц Дока

408 взема прогресивния дизайн на своя донор на платформата и го смесва със собствена доза лайфстайл. Заедно с доброто базово оборудване и модерните задвижвания се получава една успешна концепция; в този клас клиентите приемат липсата на място. Надявам се скоро да тествам, дали новият модел се управлява толкова динамично, колкото изглежда!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин